یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

قربانی: می‌خواهیم به جایی برسیم که همه مردم جذب تیراندازی شوند

رئیس فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: بستر خوبی در تیراندازی وجود دارد و جوانان باید بدانید این امکانات در اختیار آنها قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در مراسم افتتاحیه خطوط تیراندازی با تفنگ و کانون یاری‌گران زندگی گرامیداشت شهید طهرانی مقدم در روستای نسوز شهر ری اظهار داشت: در این یک‌سال با وجود مشکلاتی که وجود داشت، ۱۰ اعزام برون مرزی داشتیم که حاصل آن ۱۳ مدال طلا، نقره و برنز و کسب اولین سهمیه کاروان ایران در المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان بود. در جام جهانی اهداف پروازی در قزاقستان اولین مدال تراپ در ادوار حضور در جام جهانی به دست آمد. در جام جهانی تفنگ و تپانچه در باکو نیز دو مدال طلا و‌نقره توسط سجاد پورحسینی و هانیه رستمیان کسب شد و در مجموع سوم جهان شدیم.

وی در ادامه افزود: بستر خوبی در تیراندازی وجود دارد و شما جوانان باید بدانید این امکانات برای شما است. اگر در فوتبال یک مدال وجود دارد در تیراندازی مدال های زیادی توزیع می شود اما در گذشته از این رشته غافل بودند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: در این مدت جامعه تیراندازی گسترش یافته و می خواهیم به جایی برسیم که همه مردم کشور جذب این رشته شوند و استعدادها از روستاها شناسایی و در شهرستان و استان‌ها مقام کسب کنند و به تیم ملی و مدال های جهانی برسند.

وی عنوان کرد: ۵ ماه پیش با سردار مومنی جلسه داشتیم و تفاهم نامه ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا شد و در صدد هستیم ۹ هزار روستا را در امر تیراندازی فعال کنیم. امروز در هر استان سه روستا یعنی ۹۶ روستا تجهیز شدند و در تلاشیم تا جوانان و‌نوجوانان در روستاهای سراسر کشور جذب این رشته شوند. در بحث این طرح سرمایه‌گذاری و‌ بودجه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود و هیات ها موظف به شناسایی روستاهای هدف هستند و ما نیز تجهیزات را فراهم می کنیم.