یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

قربانی: بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک دهم نیاز آنها است/ لغو اعزام‌ها به ورزشکاران صدمات روحی ‌می‌زند + تصویر

رئیس فدراسیون تیراندازی بر حمایت دولت و وزارت امور خارجه از ورزش تاکید کرد و گفت: بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک دهم نیاز آنها است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص دیدار مسئولین ورزش کشور و وزیر امور خارجه اظهار داشت: در ابتدا به روح مطهر حضرت امام خمینی (قدس سره شریف) شهید سلیمانی و شهدای عزیز کشورمان درود می‌فرستم. از وزرای محترم امور خارجه و ورزش و‌جوانان که برای نخستین بار این دیدار را برگزار کردند، تشکر می‌کنم.

 

وی در ادامه افزود: در این کشور میلیون‌ها جوان دختر و پسر در ورزش همگانی و قهرمانی داریم که در ۲۳۵ رشته فعالیت می کنند که این عدد کمی نیست. در کشور ۱۰۰ انجمن و بیش از ۵۰ فدراسیون و در مجموع حدود ۱۷۰۰ هیات داریم اما خروجی این سازمان بزرگ چیست و چه باید باشد؟

 

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: در ۸ سال دفاع مقدس تمام کشورها با پول و تجهیزات از رژیم بعث عراق پشتیبانی می کردند اما هیچ‌کس جز خداوند حامی ما نبود و از رژیم بعث عراق ۷۶۰ هزار کشته، ۶۰ هزار مفقود، ۸۰ هزار اسیر و ۲ میلیون نفر مجروح شدند که آمار تلفات رزمندگان ما یک چهارم تلفات رژیم بعث بود. امام خمینی فرمانده کل قوا و امام خامنه‌ای رهبر عزیزمان و شهدا و ملت ایران «دیپلماسی قدرت و ما می توانیم» را به جهانیان نشان دادند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما به لطف خداوند در این سال‌ها در بحث دیپلماسی موفق بودیم و امروز انقلاب ما در غزه، لبنان، سوریه، یمن، دریای سرخ و مدیترانه گسترش یافته است. در کنار آن هم باید یک دیپلماسی قوی در ورزش داشته باشیم.

 

قربانی خطاب به عبداللهیان گفت:  یخ منجمد شده ارتباطات ایران در جهان در بعضی از کشورها باید با ورزش و با وجود ورزشکاران و توانمندی و ‌قدرت آنها آب شود و ‌یک شبکه دوستی و همدلی ایجاد گردد.

 

وی در ادامه گفت: بودجه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها معادل یک‌دهم نیاز آنها است. متاسفانه برخی از اعزام‌ها در ورزش به دلیل مشکلات مالی لغو می شود و به ورزشکار صدمات روحی وارد می شود. باید حمایت وزارت امور خارجه و دولت از ورزش و ورزشکاران جدی باشد.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد:‌ کل ورزش ایران با این جمعیت عظیم جوانان و ورزشکاران، 30 میلیون دلار در سال تخصیص بودجه دارد آیا این انصاف است؟ شما ببینید یک فوتبالیست مثل رونالدو برای یک فصل بازی، قراردادش چند میلیون دلار است؟ کشوری با این وسعت و جمعیت و نیروی جوان باید چندین برابر این مبلغ جهت جذب جوانان و ورزشکاران هزینه کند تا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تحقق عملی بخشیم همه دستگاه‌های دولتی و مردم باید در ورزش مشارکت کنند.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: انتظار می‌رود با تشکیل جلسات این چنینی بتوانیم نتیجه آن را به زودی در تیم‌های ملی و ورزش کشورمان در همه ابعاد با همت دست اندرکاران ورزش و کلیه دستگاه‌های دولتی شاهد باشیم.

 

وی در پایان گفت: من به نمایندگی از کلیه فدراسیون‌ها جهت برگزاری این جلسه با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر امور خارجه تشکر می‌کنم امیدواریم با یاری همه عزیزان این جلسات ادامه داشته باشد و انشالله مشکلات ورزش، ورزشکاران، فدراسیون‌ها و حتی اعزام به خارج از کشور مرتفع گردد.

جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی با امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک، سردار مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی، معاونان وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه، فروردین، نماینده مجلس و روسای فدراسیون‌های ورزشی روز شنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.