شنبه هشتم اردیبهشت ماه

قربانی: حواله ۱۰ خودروی خارجی را به ما بدهند، مشکل یک سال تیراندازی حل می‌شود

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اتفاقات پیش‌آمده درباره اهدای خودروی خارجی به بازیکنان تیم ملی فوتبال گفت: وزارت ورزش و‌ کمیته ملی المپیک باید عدالت محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی در حاشیه تجلیل از مدال آوران تیراندازی در خصوص اهدای حواله خودرو خارجی به ورزشکاران و میزان پاداش در سایر رشته‌ها گفت: به لطف خدا و محبت کارکنان، مربیان و ورزشکاران در تجلیل هم خودکفا هستیم. ماشین خارجی و امکانات خارجی به ورزشکاران نمی‌دهیم و پاداش را از بودجه ناچیزی که داریم پرداخت می‌کنیم. ورزشکاران ما خیلی زحمت می‌کشند و چند ماه کار می‌کنند که روی سکو بروند. ما هم تلاش می‌کنیم و از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که حقوق می‌دهیم.

 

وی در خصوص اینکه علیرضا دبیر در کشتی حقوق می‌دهد، گفت: وضع دبیر خوب است. ما به ورزشکار و مربی احترام گذاشتیم و به آنها حقوق می‌دهیم. می‌خواهیم با این اقدامات این ورزش دینی که 190 مدال در سال دارد را زنده و مدال‌ها را جارو کنیم. چرا باید چین، آمریکا و فرانسه مدال‌ها را ببرند؟ تیراندازی از رشته‌های دینی است و افتخار می‌کنم این عزیزان کار و تلاش می‌کنند و حیف است که سکوی تیراندازی ارتقا پیدا نکند. تمام امکانات را بسیج می‌کنیم تا این رشته را در  روستاها ارتقا دهیم.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص تفاوت فوتبال و سایر کشورها گفت: به نظر من وزارت ورزش و‌ کمیته ملی المپیک باید عدالت محوری را سرلوحه قرار دهند. تیراندازی به ابزار نیاز دارد. تپانچه یا تفنگ 200 میلیون تومان قیمت دارد. بشقاب و ساچمه و فشنگ قیمت بالایی دارند. این ورزش، تجهیزات محور و هزینه آن سنگین است. از وزارت ورزش تقاضا داریم  فدراسیون‌های مدال‌آور را بخواند و ببیند مشکلات آنها چیست و چقدر بودجه می‌خواهند. 30 نفر را آماده کردیم که به هند بروند ولی بودجه نداشتیم. برای آلمان هم همین طور بود. حواله 10 عدد از آن خودروها را به ما بدهند، مشکل یک سال ما حل می‌شود. این رشته آرامش بخش است و از 7 ساله تا 70 ساله می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

 

قربانی در مورد حمایت وزارت ورزش در تأمین تجهیزات گفت:  دستورالعملی آماده کردیم و به دست وزیر رساندیم و در آستانه امضا توسط ستاد کل نیروهای مسلح است که اگر امضا شود بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد. بخش عمده تجهیزات ما باید از خارج وارد شود و با استاندارد دنیا مطابق باشد. تجهیزات دیگر کشورها را تیراندازان ما ندارند. تیرانداز ما نمی‌تواند به مسابقه‌ای برود که رقبای او بهترین و به‌روزترین تجهیزات را دارند و با آنها رقابت کند. ورزشکار هم‌ خودش نمی‌تواند تجهیزات تهیه کند. وزارت ورزش باید در تأمین سلاح‌ها و تجهیزات به ما کمک کند.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص غیبت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: برنامه‌ای برای کشتی پیش آمده بود و مسئولان گرفتار شدند و نیامدند.

انتهای پیام/