یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

آیت الله صافی گلپایگانی: ورزش پهلوانی بر قهرمانی مقدم است/ مدال‌آور واقعی کسی است که در مسیر معرفت خداوند باشد

آیت الله حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی در دیدار با رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ورزش پهلوانی بر قهرمانی مقدم است. پهلوانی به مدال آوری نیست البته مدال‌آوری یک‌افتخار است ولی مهم این است که بتوانیم بر هوای نفسانی خود غلبه کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، آیت الله حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی در دیدار با رئیس فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: ورزش پهلوانی بر قهرمانی مقدم است. پهلوانی به مدال آوری نیست البته مدال‌آوری یک‌افتخار است ولی مهم این است که بتوانیم بر هوای نفسانی خود غلبه کنیم. هستند کسانی که مدال آوری کردند ولی نتوانستند بر هوای نفس خود چیره شوند. مدال‌آور واقعی کسی است که در مسیر معرفت خداوند باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانی که عضو تیم ملی شده است، باید از نظر تربیتی نیز الگو باشد، گفت: این جوانان امانت الهی هستند و اگر در تربیت آنها سستی شود، خیانت است. این جوانان باید الگو‌ باشند.گاهی می‌بینیم یک ورزشکار مدال‌آور است اما این مدال حتی خود او را تربیت نکرده است و نمی تواند از ان بهره معنوی ببرد.

آیت الله حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی عنوان داشت: هدف باید مشخص باشد آیا هدف فقط تیراندازی است یا هدف بالاتری نیز مد نظر است. یکی از عوامل موفقیت اعتماد به نفس است و باید این امر را در جوانان ایجاد کرد.انشالله ورزشکاران هم مدال‌آور باشند و هم باعث هدایت و تربیت باشد و انشالله فدراسیون تیراندازی هم الگوی سایر فدراسیون ها باشد.

گفتنی است، رتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در سفر یک روزه به استان قم پس از زیارت مضجع مطهر و منور حضرت فاطمه معصومه (س)  با حضرت آیت الله سعیدی، تولیت محترم حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم،حضرت آیت الله حسینی بوشهری ، رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری و حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی  از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم دیدار و از  آیت الله نمازی نیز عیادت کرد.