یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

نامگذاری مرحله سوم مسابقات آزاد مردان به نام "سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری"

مرحله سوم مسابقات آزاد تفنگ و تپانچه مردان با عنوان بزرگداشت "سید الاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری" برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرحله سوم مسابقات آزاد تفنگ و تپانچه مردان26 و 27 مرداد ماه در سایت تیراندای مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود.

با تصمیم کمیته فرهنگی فدراسیون تیراندازی و هم زمان با سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی سومین دوره مسابقات آزاد تفنگ و تپانچه آقایان با عنوان بزرگداشت "سید الاسرای ایران سرلشکر خلبان شهبد حسین لشکری" نامگذاری شد.

شهید خلبان آزاده حسین لشکری، ملقب به سیدالاسراء ایران، در سال ۱۳۳۱ در روستای ضیاء آباد شهرستان قزوین به دنیا آمد. این خلبان برجسته کشورمان پس از انجام ۱۲ مأموریت هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجبور به ترک هواپیما شد که نهایتاً در خاک دشمن به اسارت نیروی بعث عراق درآمد، مدت هشت سال با حدود ۶۰ نفر دیگر از هم‌رزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری شد، ۱۶ سال اسارت کارنامه این شهید والامقام بود.

لقب سید الاسرای ایران که مقام معظم رهبری در دیدار با شهید لشکری به ایشان دادند، عمق حضور این شهید والامقام را در ژرفای ولایت‌مداری نشان می‌دهد، این خلبان سرافراز سرانجام در روز ۱۹ مرداد سال ۱۳۸۸ بر اثر عارضه‌های ناشی از دوران اسارت در سال‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید.