یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
مسابقات قهرمانی جهان- باکو

چهل امیرانی المپیکی شد/ کسب دومین سهمیه کاروان ایران و تیراندازی

چهل امیرانی در تفنگ 10 متر مسابقات قهرمانی جهان دومین سهمیه تیراندازی و کاروان ایران را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در سومین روز از مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در باکوی آذربایجان، نمایندگان کشورمان در تفنگ 10 متر بانوان پشت خط شلیک ایستادند.

در پایان دور مقدماتی شرمینه چهل امیرانی که نخستین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می کند، با امتیاز 632.5 در رده دوم ایستاد و راهی فینال شد.وی با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جهان، سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کرد.

پیش از این نیز هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر نخستین سهمیه کاروان ایران و رشته تیراندازی در المپیک ۲۰۲۴ را کسب کرده بود. 

نجمه خدمتی 623.9 امتیاز در جایگاه هفتاد و پنجم قرار گرفت و الهه احمدی با 623.8 امتیاز در جایگاه هفتاد و هفتم ایستاد. در این بخش 140 تیرانداز حضور دارند.

مسابقات تیراندازی قهرمانی و توزیع سهمیه المپیک از ۲۶ مرداد ماه تا ۳ شهریور ماه با حضور ۱۰۱ کشور و بیش از ۱۲۰۰ تیرانداز در باکوی آذربایجان برگزار می‌شود.

رقابت های تپانچه 25 متر بانوان نیز امروز در بخش دقت آغاز شد که در پایان این بخش هانیه رستمیان با امتیاز 294 در رده سوم ایستاد و گلنوش سبقت الهی و زینب طوماری نیز به ترتیب امتیاز 284 و 281 را ثبت کردند. این مسابقت فردا (یکشنبه)، 29 مرداد ماه در بخش سرعت پیگیری خواهد شد.