یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
مسئولان فدراسیون تیراندازی در نشست خبری چه گفتند؟

قربانی: نگذاشتیم این رشته در رکود بماند

نشست مسئولان فدراسیون تیراندازی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، امروز نشست مسئولان فدراسیون تیراندازی با حضور مرتضی قربانی رئیس فدراسیون، مریم طالبی سرمربی تفنگ، محسن نصر اصفهانی سرمربی تپانچه، احمد ظفرجعفرزاده مربی تپانچه و ناصر رسولی مدیر تیم‌های ملی و سرپرست تیم‌ اعزامی به بازی‌های آسیایی، برگزار شد.

 

مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بازی‌های آسیایی المپیکی است در آسیا و کسب مقام در این رقابت‌ها بسیار با ارزش است و همه فدراسیون‌ها در تلاش برای موفقیت در این رقابت‌ها هستند. از ابتدای سال 1401 ، به حدود 13 کشور جهان تیم اعزام کردیم و به لطف خدا 17 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردیم.

 

وی افزود: با توجه به کمبود بودجه و توان مالی نگذاشتیم تیم‌ها، ورزشکاران و مربیان ما دچار رکود شوند. بابت اولین اعزام مان به برزیل هنوز بدهکاریم ولی در این رقابت‌ها به مدال طلا، نقره و برنز رسیدیم. تیراندازان ما اخیرا از مسابقات قهرمانی جهان باکو برگشته‌اند. بچه‌ها اردوهای زیادی داشتند و زحمات زیادی کشیده‌اند و امیدواریم در بازی‌های آسیایی پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز درآوریم. ضمن این که جواد فروغی پرچمدار کاروان ایران در هانگژو خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: توسعه ورزش همگانی با هدف پشتوانه‌سازی در تیم ملی در صدر برنامه‌های ما است. 15 هزار نفر در این یک سال و نیم در مسابقات شرکت کردند که بالای 600 نفر استعدادیابی شدند و نفرات برتر به تیم ملی تزریق خواهند شد. در هیچ فدراسیونی به اندازه ما با این جمعیت استعدادیابی نشده است.