یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
کادر فنی تپانچه در نشست خبری چه گفت؟

جعفرزاده: در تیراندازی پیش‌بینی سخت است، اما 70 درصد مسیر طی شده

نشست مسئولان فدراسیون تیراندازی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، امروز نشست مسئولان فدراسیون تیراندازی با حضور مرتضی قربانی رئیس فدراسیون، مریم طالبی سرمربی تفنگ، محسن نصر اصفهانی سرمربی تپانچه، احمد ظفرجعفرزاده مربی تپانچه و ناصر رسولی مدیر تیم‌های ملی و سرپرست تیم‌ اعزامی به بازی‌های آسیایی، برگزار شد.

 

جعفرزاده، مربی تپانچه در واکنش به این سوال که با توجه به نتایج مسابقات اخیر جواد فروغی از شرایط آرمانی دور است، گفت: اتفاقی که برای فروغی رخ داده طبیعی است و ورزشکارانی که مدال المپیک می‌گیرند اخیرا در این مسیر می‌افتند. به واسطه شاخص شدن در ورزش بار روانی روی ورزشکار بالا می‌رود. اما تمام تلاش فدراسیون این بوده که فروغی را به جایگاه قبلی‌اش برگردانیم. کار سختی است اما غیرممکن نیست. بخشی از این کار هم به ذهنیت خود فروغی برمی‌گردد که چقدر می‌تواند تحمل کند و برخی چیزها را فرامومش کند. به صورت نسبی این اتفاق افتاده اما صد در صد نیست. امیدواریم او در بازی‌های آسیایی نشان دهد که شرایطش تغییر کرده است.

 

وی در پاسخ به این که چقدر می‌توان به مدال خوش‌رنگ او امید داشت افزود: در تیراندازی پیش‌بینی سخت است. اما 70 درصد مسیر طی شده و برایش روانشناس گرفته‌ایم. او در بازی‌های آسیایی در رشته میکس شرکت می‌کند و شاید این آخرین فرصت او باشد. امیدواریم بهترین نتیجه را بگیرد.

 

قربانی هم در این خصوص گفت: فروغی اولین تیراندازی است که طلای المپیک کسب کرده است و ما نباید آب به آسیاب جوسازان بریزیم. فروغی افتخار ماست و بسیار با صلابت است. همیشه نمی‌شود با پیروزی‌ها افراد را محک زد. باید یک زمان شکست خورد تا انسان به خود بیاید. فروغی الان در این مرحله است. من قول می‌دهم در بازی‌های آسیایی او به سطحی برسد که مدال طلا کسب کند.