یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
کادر فنی تفنگ در نشست خبری چه گفت؟

طالبی: به کسب سهمیه المپیک در بخش پسران بسیار نزدیک هستیم

نشست مسئولان فدراسیون تیراندازی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، امروز نشست مسئولان فدراسیون تیراندازی با حضور مرتضی قربانی رئیس فدراسیون، مریم طالبی سرمربی تفنگ، محسن نصر اصفهانی سرمربی تپانچه، احمد ظفرجعفرزاده مربی تپانچه و ناصر رسولی مدیر تیم‌های ملی و سرپرست تیم‌ اعزامی به بازی‌های آسیایی، برگزار شد.

 

مریم طالبی سرمربی تیم ملی تفنگ در تشریح شرایط تیراندازان در بازی‌های آسیایی گفت: در حال حاضر تیم ملی تفنگ زنان و مردان در شرایط بسیار خوبی هستند. نتایج مسابقات جهانی تایید ادعای من است. بچه‌ها در هانگژو اعتماد به نفس بیشتری برای رقابت دارند. اما ورزش است و رقبا هم در حال کار کردن است. ما رقابت سختی با چین، کره، مغولستان و... داریم اما بچه‌های ما شرایط بسیار خوبی دارند.

 

طالبی در مورد توقع زیاد از بانوان برای موفقیت در مسابقات، گفت: ورزشکاران ما با درخشش و نشان دادن توانایی‌شان در مسابقات گذشته توقعات را بالا بردند و هم و‌ غم‌شان برای مدال‌آوری است. کسب سهمیه بانوان در باکو، موفقیت سه بانوی دیگر را تحت شعاع قرار داد. الهه احمدی با ۵۸۰ امتیاز و فاصله  ۳ امتیازی مدال را از دست داد.

 

وی در واکنش به شانس تیراندازان مرد برای کسب سهمیه المپیک هم گفت: ورزشکاران معروف باید نیمه پر لیوان را نگاه کنند و اینکه چه توانایی و پتانسیلی در گذشته داشته اند و چه توقعی از آن ها وجود دارد. در مسابقات باکو نتایج بسیار خوبی را در بخش سه وضعیت کسب کردیم و با امتیاز ۵۸۰ به مرحله بعدی صعود کردند. در بخش کسب سهیمه مردان نیز بسیار نزدیک هستیم و در کره شانس بیشتری نسبت به زنان دارند و مطمئن هستم هر سه مرد و هر چهار نفری که در اردو داریم پتانسیل کسب سهمیه را دارند و هیچ زمانی تا کنون به این نتیجه نزدیک نبوده اند.