یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
در دیدار رئیس فدراسیون جهانی و قربانی صورت گرفت

روسی: احساس سبقت‌الهی و فدراسیون ایران را در خصوص فینال تپانچه درک می کنم/ در حال پیگیری جوانب اتفاق هستم

در حاشیه برگزاری مجمع عمومی کنفدراسیون تیراندازی آسیا، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان با لوچیانو روسیِ رییس فدراسیون جهانی تیراندازی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در ادامه سفر مرتضی قربانی به کویت و در حاشیه برگزاری مجمع عمومی کنفدراسیون تیراندازی آسیا، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان با لوچیانو روسیِ رییس فدراسیون جهانی تیراندازی دیدار کرد.

 این ملاقات برای مذاکره درباره همکاری‌های میان فدراسیون تیراندازی کشورمان و ISSF انجام شد و مسایل مختلفی در آن مورد بررسی قرار گرفت. رییس فدراسیون جهانی با تبریک موفقیت ایران در کسب سهمیه‌های المپیک و مدال‌های جهانی، ایران را یکی از کشورهای موثر در توسعه تیراندازی دانست و آرزو کرد که این موفقیت‌ها ادامه پیدا کند.

در این دیداررئیس فدراسیون تیراندازی اتفاق مربوط به فینال تپانچه بادی بانوان در مسابقات قهرمانی جهان باکو را نیز پیگیری کرد. روسی در این خصوص گفت: در زمان این اتفاق در میدان حضور داشتم و احساس، گلنوش سبقت الهی، بانوی ورزشکارایرانی و فدراسیون تیراندازی ایران را به خوبی درک می کنم.  در ابن خصوص به دبیر کل فدراسیون جهانی دستور دادم تا گزارشی در باره این اتفاق تهیه کند و شخصا در حال بررسی جوانب مختلف این گزارش هستم و امیدوارم در نشستی که با حضور دبیرکل برگزار خواهد شد با بررسی همه جوانب  اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی انجام شود.

رییس فدراسیون تیراندازی ایران نیز برنامه های کشورمان برای توسعه تیراندازی را برشمرد و از آقای روسی برای سفر به ایران دعوت کرد.

 

دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی با نایب رئیس کنفدراسیون تیراندازی آسیا

در ادامه سفر مرتضی قربانی به کویت و در حاشیه برگزاری مجمع عمومی کنفدراسیون تیراندازی آسیا و با دعوت نایب رییس فدراسیون تیراندازی عربستان سعودی، قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان با خالد السعود دیدار کرد.

در این دیدار که راکان الفهد ، دبیرکل فدراسیون تیراندازی عربستان نیز حضور داشت، طرفین درباره همکاری نزدیک برای توسعه تیراندازی در دو کشور مذاکره کردند و مقرر شد پیش نویس برنامه های همکاری دو فدراسیون تهیه تا تفاهمنامه ای برای این موضوع تهیه شود.

مسابقات دو یا چند جانبه در ایران و عربستان و مبادله مربی و داور از جمله این موارد بوده است.