یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

در جلسه نواب رئیس هیات‌های تیراندازی استان‌های سراسر کشور و مسئولین فدراسیون چه گذشت؟ + عکس

جلسه نواب رئیس هیات‌های تیراندازی استان‌های سراسر کشور و مسئولین فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، جلسه نواب رئیس هیات‌های تیراندازی استان‌های سراسر کشور و مسئولین فدراسیون تیراندازی امروز (چهارشنبه)، ۲۶ مهر ماه در محل این فدراسیون برگزار شد.

در ابتدا نواب رئیس هیات‌های استانی ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های خود، دغدغه و چالش‌های پیش روی تیراندازی در استان خود را مطرح کردند.



پروین کرملو، مدیر کل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در جلسه نواب رئیس بانوان هیات‌های تیراندازی اظهار داشت: نزدیک ۶ سال بود که این نشست در فدراسیون تیراندازی برگزار نشده بود. خوشحالم در جمع شما هستم. من متخصص این رشته نیستم اما می‌دانم که مشکلاتی که شما گفتید یک موضوع فراگیر در همه رشته‌ها به خصوص رشته‌های تجهیزات محور است.

وی در ادامه افزود: فدراسیون‌ها یک بخش غیر دولتی و خصوصی هستند و اینکه فقط وابسته به اعتبار وزارت ورزش باشیم، نامعقول است‌.
اعتبار هیات‌ها از کانال فدراسیون و ادارات کل است. وزارت ورزش نمی تواند همه خواسته‌های هیات‌ها را انجام دهد و این یک واقعیت است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در رشته تیراندازی با منطقه‌بندی شاید بتوان از امکانات و تجهیزات استان‌ها استفاده شود. موضوع اعطای وام به ورزشکاران را به صورت پیشنهاد از طرف شما حتما به وزارت ورزش اعلام می‌کنم‌. همیشه دنبال راهکار و تعیین اولویت برای استفاده هیات‌ها از اماکن ورزشی هستیم که اولویت بیشتر هم با بانوان است. قرار است شاخص‌هایی تعیین شود وبر اساس آن سهم بانوان از بودجه فدراسیون مشخص شود و امیدوارم از سال ۱۴۰۳ این موضوع عملیاتی شود.



کبری غیاثی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی در این جلسه تاکید کرد: با حضور مرتضی قربانی، رییس فدراسیون تیراندازی چند کمیته به فدراسیون اضافه شده است. اولین رشته‌ای بودیم که سهمیه المپیک پاریس را تا کنون کسب کردیم‌.

وی در ادامه افزود: توانایی شما نواب رئیس بانوان بسیار زیاد است و باید به عنوان یک بازوی قوی در کنار رییس هیات استان خود باشید.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: تیراندازی از نظر اخلاق و مدال آوری از رشته‌های مهم در ورزش کشور است و باید تلاش کنیم تا این جایگاه حفظ شود.  مسابقات با عنوان شهدای شاخص برگزار شده است و در خصوص گرامیداشت شهدا کارهای زیادی انجام شده است.در بعد همگانی و توسعه این رشته باید در استان‌ها کار شود و از ظرفیت‌های استان خود استفاده کنید.


مرتضی قربانی، رییس فدراسیون تیراندازی در پایان این نشست  ضمن قدردانی از نواب رئیس هیات‌های استانی که در این جلسه حضور یافتند، خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون تومان در اختیار نایب رئیس استان‌هایی که زحمت کشیدند و به این جلسه آمدند جهت استفاده در امور بانوان قرار می‌گیرد. وقتی به فدراسیون تیراندازی آمدیم یک ویرانه را تحویل گرفتم و در حال حاضر در مسیر اصلاح امور هستیم. در سفر به هر استان با استاندار دیدار کردم و جهت تجهیز هیات استان و زیر ساخت‌ها صورت جلساتی را امضا کردیم‌ که باید توسط هیات‌ها پیگیری شود.

وی در ادامه افزود: شما بانوان باید در هیات خود پیشگام باشید تا از ظرفیت‌های استان خود بهره ببرید و پتانسیل‌های موجود استان خود را شناسایی کنید و جوانان استان خود را جذب این رشته کنید‌. این ورزش مدال‌های زیادی دارد که این ظرفیت در سایر رشته ها وجود ندارد و ما باید مدال‌های این رشته را برای ایران به دست آوریم.