یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

مجمع عمومی و سالانه تیراندازی استان زنجان برگزار شد + تصویر

قربانی: روستاهای کشور به تجهیزات تیراندازی مجهز می شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مجمع عمومی سالیانه تیراندازی با حضور مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی شنبه، 29 مهر ماه در محل سالن جلسات اداره کل برگزارشد.

 

مرتضی قربانی در این مجمع با بیان اینکه زنجان دارای ظرفیت های مطلوبی در تیراندازی است و همواره هیات استان فعال و برخط و در رده‌ی پنج استان برتر کشور بوده است تصریح کرد: افتتاح مجموعه اهداف پروازی که امروز انجام خواهد شد خود مبین این موضوع است وهمچنین در حوزه دانش افزایی، تربیت مربی، داور و... نیز بسیار موفق عمل کرده است.

 

وی با بیان اینکه این ورزش توصیه شده پیامبر(ص) است و باید در راستای توسعه آن در بین جوانان تلاش بیشتری کرد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تیراندازان به ۸ رویداد اعزام شدند که ماحصل آن کسب ۱۰ مدال بود. همچنین اردوهای نوجوانان و جوانان را تشکیل دادیم و از این رده سنی غافل نماندیم.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی همچنین کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو در میکس تپانچه ۱۰ متر توسط هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو را نیز از دیگر افتخارات تیراندازی عنوان کرد و افزود: ۲۰ ورزشکار (۹ دختر و ۱۱ پسر) در مجموع ۲۷ نفر نیز، ۲۷ مهر ماه به مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در چانگون کره‌جنوبی اعزام شدند و این مسابقات توزیع سهمیه المپیک بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا جوانان جذب این رشته شوند و دنبال عملیاتی کردن برنامه ها هستیم. روحیه اجرایی و عملیاتی داریم و امیدواریم اقدامات موثری انجام شود.

 

مرتضی قربانی با اشاره به اهمیت ورزش کردن جوانان در اقصی نقاط کشور اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای با ستاد مواد مخدر طرحی  در قالب تجهیز روستاها به وسایل تیراندازی در راستای ترویج ورزش تیراندازی و جلوگیری از اعتیاد اجرا می شود به این شکل که 10 روستا در هر استان پیش بینی شده است تا در فاز اول ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر از هر روستا جذب شوند.

 

وی افزود:  تا کنون نیز بخشی ازاین  کار در استان های مختلف انجام شده است و در زنجان نیز تا کنون 3 روستا به تفنگ و سیبل و ساچمه و دستگاه سیبل کش و .... مجهز شده‌اند.

 

رئیس فدراسیون گفت: ارتباط بین اخلاق و ورزش امروز بسیار اهمیت دارد و اخلاق، ورزش و معنویت با هم ادغام شدند‌. ورزش اگر آدم ساز نباشد و جوانمردی را ترویج و پرورش ندهد چیزی به جز یک سرگرمی نیست‌‌.

 

وی همچنین افزود: پیروزی و موفقیت و کسب مدال طلا شاید سال‌ها در ذهن‌ها بماند ولی روحیات پهلوانی تا همیشه و حتی بعد از مرگ ورزشکار هم در تاریخ و قلب مردم حک می‌شود بنابراین مربیان و دست اندر کاران ورزش باید به دنبال آموزش سیره و روش شهدا به ورزشکاران باشند تا در ابعاد مختلف روحی و جسمی آن ها را رشد دهند و در غیر این صورت کسب مدال به تنهایی مثل کف روی آب است و ارزش چندانی نخواهد داشت.

 

جواد بازرگان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در این مجمع ضمن  تبریک پیروزی حماس در عملیات طوفان الاقصی و محکوم کردن کودک کشی رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب تبهکاران غاصب فلسطین بدانند که قدرت‌نمائی‌های احمقانه‌ی آنان بزرگ‌ترین شاهد ضعف و شکست آن‌ها است و رژیم غاصب و دولت مجعول صهیونیستی محکوم به فنا است. فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و هر لجاجتی در برابر این حق مسلم، سرنوشتی جز ناکامی و شکست ندارد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: رشته تیر اندازی از رشته‌های بسیار مهم است که در دین مبین اسلام به آن توصیه شده و در المپیک و کسب مدال نیز از ارزش فوق العاده‌ای برخوردار است.

 

بازرگان گفت: تقویت زیر ساخت‌ها و تدوین برنامه‌ها برای گسترش این رشته در سطح استان باید صورت گیرد که افتتاح مجموعه اهداف پروازی امروز از جمله این موارد است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان با بیان اینکه استان زنجان از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار است و با 8 استان همسایه و فاصله حدود 300 کیلومتری دارد تصریح کرد: این مهم می‌تواند زنجان را پایگاه تیراندازی در کشور قرار دهد و ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا میزبان رویدادهای ورزشی، اردوها و... در زنجان باشیم.