شنبه هشتم اردیبهشت ماه
قربانی در مجمع عمومی استان قزوین عنوان کرد:

قزوین می تواند در تیراندازی سهمیه المپیک بگیرد/ دو هزار خانه تیراندازی روستایی در کشور راه اندازی می شود

رئیس فدراسیون تیراندازی کشور گفت: دو هزار خانه تیراندازی روستایی در مناطق مختلف کشور تا دو سال آینده راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مجمع عمومی و سالانه هیئت تیراندازی استان قزوین روز یکشنبه با حضور سردار مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی و عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن جلسات اداره ورزش برگزار شد‌.

سردار مرتضی قربانی در مجمع عمومی سالانه هیئت تیراندازی استان قزوین گفت:  شما در قزوین الگوهایی چون شهیدان بابایی، لشکری، بابایی و مرحوم ابوترابی دارید که به آنها افتخار می کنیم و بایستی آنها را الگوی رفتاری خود در زندگی و ورزش قرار دهیم. منش شیعیان همین شهداست که بایستی اخلاق را از این بزرگواران یاد بگیریم و مقاومت را پیشه کنیم‌ و در کنارش برکات نظام و انقلاب و دفاع مقدس را پاس بداریم و این سیره را ادامه دهیم. با اتفاقاتی که در سرزمین های اشغالی رخ داده امیدواریم مسلمانان همت کنند تا ریشه جرثومه فساد کنده شود و بزودی در بیت المقدس نماز شکر بخوآنیم.

وی گفت: وظیفه داریم در خدمت ورزشکاران باشیم و با خلوص نیت به مردم خدمت کنیم و در این شرایط هرکس خوب کار کند در آخرت سربلند است و همه مسئولیم درست کار کنیم و به ارزش‌ها و اخلاق هم پایبند باشیم. ورزشکاران امانتهای خانواده ها نزد ما هستند و در کنار ورزش باید به معنویت و اخلاق آنها توجه کنیم.

قربانی تصریح کرد: در حال حاضر  ۱۶۰ مربی و داور داریم که ۳۰ نفر آنها در رده درجه یک هستند و بهترین هیئت های کشور شامل استانهای قزوین، زنجان، اصفهان، شیراز و مشهد است که بخوبی کار می کنند. در یک سال گذشته مشکلات زیادی درفدراسیون داشتیم و با بدهی زیادی روبرو بودیم و از اسفند سال قبل با اقدامات انجام شده توانستیم تیم ملی تفنگ و تپانچه را به برزیل اعزام کنیم و در حال حاضر نیز ورزشکاران تیراندازی به ۱۴ کشور رفته اند و تیم ما در کره جنوبی است و ۱۸ مدال کسب کرده اند و همه این مدال آوران سرمایه بزرگی هستند و در مسابقات کره جنوبی امیدواریم سهمیه المپیک بگیریم.

رئیس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: اگر بتوانیم چند سهمیه المپیک بگیریم جایگاه این رشته ارتقا می یابد.  در تیراندازی ۱۹۰ مدال جهانی داریم که ۴۵ مدال آن المپیکی است و این ظرفیت بی نظیر می تواند سرمایه بزرگی برای ما در توسعه رشته تیراندازی باشد.

وی هزینه های رشته های تیراندازی را سنگین دانست و افزود: امروز تهیه یک عدد فشنگ ۳۰ هزار تومان هزینه دارد و برای یک روز تمرین ورزشکاران باید ۱.۵ میلیون تومان هزینه کنیم که تامین آن بسیار سنگین است اما به دلیل ظرفیت موجود از همه ظرفیت های خود استفاده می کنیم تا به مطالبات ورزشکاران پاسخ دهیم.

راه اندازی 2 هزار خانه تیراندازی روستایی 

رئیس فدراسیون تیراندازی از توسعه خانه های تیراندازی روستایی هم خبرداد و گفت: در دو سال آینده تعداد 2 هزار خانه تیراندازی روستایی راه اندازی خواهد شد که سهم استان قزوین شش مورد است.

وی بیان کرد: امسال ۱۰۰ خانه تیراندازی روستایی در کشور راه اندازی می شود و جوانان را جذب این رشته خواهیم کرد و استعدادهای ورزشی هم شناسایی می شوند.

قزوین می تواند در تیراندازی سهیمه المپیک بگیرد

 قربانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در رشته های ورزشی گفت: استان قزوین با ورزشکاران شاخصی مانند خانم هریجانی و ابراهیم برخورداری و شش بازیکن ملی پوش باید حتما سهمیه المپیک داشته باشد و از رئیس هیئت و سایر ورزشکاران انتظار داریم توان بیشتری بگذارند تا جایگاه خود را بهتر کنند. رشته اهداف پروازی را که در گذشته تعطیل بود راه اندازی کردیم و هم اکنون ۵ نفر در این رشته در کره جنوبی در رقابت‌ها حضور دارند.

وی بیان کرد: جای توسعه در این رشته خالی است لذا در جلسه با استاندار قزوین قرار شد با کمک دکتر اعلایی تعداد ۵۰ خط تیراندازی راه اندازی شود و درهر شهرستان یک خط و ۲۰ سلاح تامین کنیم و شش میلیارد تومان هم کمک می کنند تا این رشته توسعه یابد. از ظرفیت نمایندگان هم می توانید استفاده کنید تا خط تیراندازی بیشتری راه اندازی شود و شهرستانها نیز مسیر توسعه را بخوبی طی کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی کشور در ادامه بیان کرد: این رشته مقدس است و توصیه و تاکید دینی دارد لذا در کنار توسعه آن بایستی ورزشکاران اخلاق مدار باشند و مسیر قهرمانی و پهلوانی را طی کنند.