یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
رئیس هیات تیراندازی قزوین خبر داد

20 خط الکترونیک تیراندازی در استان قزوین راه اندازی می شود

رئیس هیئت تیراندازی استان قزوین گفت: با حمایت استاندار و فدراسیون در راستای توسعه فعالیت‌های این رشته ورزشی و میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی آمادگی داریم 20 خط جدید الکترونیک تیراندازی در استان راه اندازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مجمع عمومی، سالانه هیئت تیراندازی استان قزوین روز یکشنبه با حضور سردار مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی و عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن جلسات اداره ورزش برگزار شد‌. حسین زکی زاده رئیس هیئت تیراندازی استان در این مجمع گزارشی از عملکرد دو سال گذشته و برنامه های آتی ارائه کرد.

وی افزود: در دو سال گذشته ۱۲۶ مسابقه برگزار شد و درهر مناسبتی برنامه داشتیم و برای همه ارگانها و ادارات مسابقه تدارک دیدیم و هیئت از صبح تا عصر تمرین دارد و فعال است. یازدهمین دوره لیگ را داریم و از سال ۹۳ توانسته ایم سومین دوره لیگ نوجوانان و یازدهمین دوره بزرگسالان را برگزار کنیم. 

رئیس هیئت تیراندازی استان قزوین یادآورشد: بدلیل کرونا از لیگ کناره گیری کردیم و در حال حاضر  ۴۵ میلیون تومان از لیگ طلب داریم ولی در تمامی لیگ و مسابقات و استعدادیابی فعال بودیم و دو نفر داور بین المللی داریم و در همه مسابقات فدراسیون یک نفر داور از قزوین حضور دارد و در حال حاضر نیز آقایان مجید نظامی و زکی زاده از داوران رده ملی پای کار هستند. در مدت ۱۰ سال اخیر حدود ۶ سال رتبه برتر کشوری داشتیم و از سال ۹۳ تا ۹۸ همواره برتر بودیم.

میزبانی مربیگری درجه دو و سه در قزوین

وی افزود: دوره آموزشی اهداف پروازی در شهرستان آبیک برگزارشد و بزودی دوره داوری درجه دو و سه را در این شهر برگزار خواهیم کرد. خوشبختانه با پیگیری رئیس فدراسیون، رشته تربیت بدنی با گرایش تیراندازی وارد دروس دانشگاهی شده و این ترم ۱۴ دانشجو داریم و از روز پنجشنبه کلاسها آغاز می شود.

وی بیان کرد: از استاندار ۵۰ قبضه سلاح هوماک و شش میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و اگر فدراسیون نیمی از هزینه راه اندازی خطوط الکترونیک را تامین کند امسال قادریم ۲۰ خط الکترونیک در استان راه اندازی کنیم تا میزبان رقابت‌های ملی و بین المللی باشیم.

زکی زاده توسعه فعالیتهای استعدادیابی را از برنامه های امسال دانست و اظهارداشت: درحال حاضر شش تیرانداز در اردوی تیم ملی داریم و متعهد می شویم مدال‌های کشوری خود را بیشتر کنیم و با حمایت از خانم هریجانی ورزشکار ملی پوش امیدواریم مدال‌های جهانی را نیز کسب کنیم.