یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

متقیان: با شلیک هر فشنگ در باشگاه اهداف پروازی از کشته شدن یک حیوان در طبیعت جلوگیری می‌شود

رئیس هیات تیراندای استان قم گفت: با توجه به نبود سایت اهداف پروازی در استان تعداد زیادی سلاح‌ در خانه خاک می‌خورد با برای شکار از آنها استفاده می‌‌شود.

به گزارش روابط عمومی هیات تیراندازی استان قم، محمد جواد متقیان، رئیس هیات تیراندازی استان قم در خصوص برگزاری اولین دوره مسابقات اهدف پروازی استان قم که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و یادبود سردار شهید حاج عباس کریمی برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه استان قم از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در زمینه‌ اهداف پروازی برخوردار است به طور مثال در چند سال گذشته نزدیک به 400 قبضه سلاح ورزشی اهداف پروازی در اختیار علاقمندان به این رشته قرار گرفته و نزدیک 7 هزار سلاح شکاری در اختیار علاقمندان به شکار قرار دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به نبود سایت اهداف پروازی این سلاح‌ها یا در خانه خاک می‌خورد یا جهت شکار از آنها استفاده می‌ شود، از نظر فنی با توجه به فضایی که در مجموعه مارال ستاره وجود دارد مکان بسیار مناسبی جهت ایجاد سایت اهداف پروازی وجود دارد. امیدوارم مجوز‌های لازم جهت فعالیت دائم در رشته اهداف پروازی را از مراجع ذی‌صلاح کسب کنیم.

رئیس هیات تیراندای استان قم تاکید کرد: قطعا با شلیک هر فشنگ در باشگاه اهداف پروازی از کشته شدن یک حیوان یا پرنده در طبیعت جلوگیری خواهد شد که این یکی از موارد بسیار مهم است و نشان می دهد که احداث یک سایت اهداف پروازی در استان ضروری است.

وی در پایان گفت:از آقای سانی خانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و همکارانشان، استانداری، سپاه علی بن ابی طالب، نیروی انتظامی، فرمانداری، اسلحه و مهمات ارتش و دیگر دستگاه‌هایی که ما را در برگزاری اولین دوره مسابقات اهداف پروازی استان قم یاری نمودند کمال تقدیر و تشکر را دارم.