یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی با استاندار خراسان جنوبی

رئیس فدراسیون با قناعت، استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی با همراهی مهدی قناد، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، صفاری زاده، رئیس شورای بسیج ورزشکاران، خراشادی، مسئول تربیت بدنی سپاه استان و مصطفی اسپکی، سرپرست هیات تیراندازی با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

 

مرتضی قربانی در دیدار با استاندار ضمن گرامیداشت یاد سرداران شهید سلیمانی و سیدرضی موسوی اظهار داشت: تیراندازی رشته ای است که پیامبر اسلام بر فراگیری آن توسط مسلمانان تأکید کرده اند و با انجام آن مشکلات روحی و روانی افراد از بین می رود. در این رشته ورزشی خانم ها و آقایان از سن هفت تا 70 سال می توانند فعالیت کنندو‌ این رشته دینی در ایجاد روحیه معنوی در ورزشکاران بسیار تأثیر گذار است.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: خراسان جنوبی، استانی مستعد در زمینه رشته تیراندازی است که با فراهم شدن شرایط در آن، امکان شکوفایی استعدادهای مورد نظر فراهم خواهد شد.

 

با اشاره به عملکرد رشته تیراندازی در میادین مختلف آسیایی و جهانی عنوان کرد: در دوره جدید این فدراسیون تاکنون 24 مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران رشته تیراندازی در رقابت های مختلف کسب شده است.

 

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی از اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی در دو هزار روستای کشور خبر داد و گفت: در هر استان در سه روستا، امکانات مورد نیاز مانند تفنگ، سیبل و ... را فراهم می کنیم و  تاکنون استقبال خیلی خوبی از اجرای این طرح شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برای ارتقای تیراندازی کشور با حضور در استان ها، امکان همکاری با شهرداری ها و دیگر دستگاه ها فراهم شده و انتظار داریم با حمایت استانداری با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی، این کار در این استان هم عملی شود.

 

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: استعداد های بسیار خوبی در رشته تیراندازی در شهرها و روستاهای استان وجود دارد که باید زمینه شکوفایی آنها را با همکاری هم فراهم کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه قبل از کرونا دو سالن مدیریت بحران استان در بیرجند در اختیار هیات تیراندازی خراسان جنوبی بوده، خاطرنشان کرد: درحال حاضر ورزشکاران این رشته تنها از یک سالن مدیریت بحران برای تیراندازی استفاده می کنند، لذا لازم است پیگیری شود تا درصورت امکان ورزشکاران این رشته مانند گذشته بتوانند از هر دو سالن مدیریت بحران استفاده کنند.

 

قناعت با اشاره به اینکه در سه روستای خراسان جنوبی از مدتی پیش سالن های تیراندازی با دو خط راه اندازی شده، اظهار داشت: در استان فضای تعاملی خوبی بین استانداری، شهرداری و ورزش و جوانان وجود دارد که از این ظرفیت باید برای توسعه رشته های ورزشی مانند تیراندازی به طور مناسب استفاده شود.