یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

تمجید سایت جهانی تیراندازی از محمد بیرانوند و تاریخ سازی نوجوان 15 ساله

فدراسیون جهانی تیراندازی در گزارشی به تاریخ سازی محمد بیرانوند در مسابقات قهرمانی آسیا پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، فدراسیون جهانی تیراندازی در گزارشی به تاریخ سازی محمد بیرانوند، جوان 15 ساله کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس پرداخت است.

سایت فدراسیون جهانی تیراندازی در ابتدای این گزارش آورده است:

محمد بیرانوند 15 ساله سهمیه تراپ مردان پاریس 2024 را در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت به دست آورد. این تیرانداز نوجوان ایرانی در فینال تراپ مردان با برتری در تیر حذفی جایگاه ویژه‌ای را برای ایران در المپیک پاریس 2024 به دست آورد.

 

 زمانی که گو یوهائو از چین شلیک دوم خود را در مرحله تیر حذفی از دست داد نوجوان ایرانی مدال طلا را از آن خود کرد.

 

در ادامه این گزارش، فدراسیون جهانی تیراندازی به شادی بیرانوند پس از کسب مدال طلا اشاره کرد و نوشت:  این نوجوان  در حالی که سلاحش را به آسمان بلند کرده بود، اشک می ریخت.  

 

 بیرانوند در تاریخ 28 آگوست ۲۰۲۴، شانزده ساله خواهد شد. او در حال حاضر در صف پیوستن به سه  تیرانداز ۱۵ ساله‌ای است که در المپیک شرکت کرده‌اند و رکورد جوان‌ترین تیرانداز المپیکی را در کارنامه دارند. بیرانوند عنوان چهارمین تیرانداز جوان در المپیک را به دست آورده است.

 

  در ادامه فدراسیون جهانی به روند برگزاری فینال تراپ به شرح زیر پرداخت:

 در شرایط گرم اما بادی این مسابقات، فینال تراپ مردان به یک فینال دراماتیک تبدیل شد. در ابتدا تیرانداز هندی برای کسب مدال پیش افتاد و رشید الاثبه از قطر پس از ثبت دو شلیک از پنج شلیک، از رده دوم به مقام چهارم سقوط کرد. بیرانوند و گو نیز با چهار امتیاز از پنج امتیازبه مجموع 29 امتیاز رسیدند. لاکشی در حالی که دو رقیبش (بیرانوند و گیو) شلیک های عالی را ثبت کردند،  تنها دو شلیک از پنج شلیک خود را به ثمر رساند و مجبور شد به برنز بسنده کند.

 در ادامه چه بسا  بیرانوند زمانیکه مطمئن شد  یکی از دو سهمیه المپیک را به دست آورده است، این موضوع روی تمرکز جوان ایرانی تأثیر گذاشت و او تنها یکی از پنج شلیک خود را ثبت کرد در این شرایط گوئو سه تیر خود را به هدف زد و بیرانوند در 5 تیر ماقبل آخر  37 بر 35  از حریف خود عقب افتاد. بیرانوند در دور آخر به طور تحسین‌ برانگیزی هر پنج تیر خود را به هدف زد درحالی که تیرانداز چینی سه بشقابک را مورد اصابت قرار داد و در نهایت بیرانوند در  تیر حذفی به مدال طلا و ایرانرا  به یک دستاورد تاریخی در تراپ رساند.