یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

کیومرث هاشمی: تیراندازی رشته پرمدال است و نیاز به توجه بیشتر دارد/ کسب ۴ سهمیه المپیک توسط رشته تیراندازی ارزشمند است

وزیر ورزش و جوانان گفت: در این مدت که آقای قربانی حضور دارند ما موفق به کسب ۳۶ مدال شده‌ایم و تا الان ۴ سهمیه المپیک پاریس به دست آورده‌ایم که مهمترین نکته آن سهمیه‌ای بود که توسط ورزشکار ۱۵ ساله ما به دست آمد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخار آفرینان رشته تیراندازی گفت: عرض سلام و خدا قوت به دست‌اندرکاران و ورزشکاران رشته تیراندازی دارم و خوشحالم که این توفیق را امروز داریم که در جمع ورزشکاران و قهرمانان این رشته ورزشی هستیم.


وی افزود: به برکت خون شهدا است که ما توانستیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های بیشماری در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش به دست آوریم.

وی ادامه داد: رشته تیراندازی جزو رشته‌های پرمدال به شمار می‌رود و نیاز است که توجه ویژه‌ای به آن شود چراکه هم در بخش آقایان و هم بانوان مدال‌های خوش‌رنگی کسب شده است. در این مدت که آقای قربانی حضور دارند ما موفق به کسب ۳۶ مدال شده‌ایم و تا الان ۴ سهمیه المپیک پاریس به دست آورده‌ایم که مهمترین نکته آن سهمیه‌ای بود که توسط ورزشکار ۱۵ ساله ما به دست آمد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یک شبه مدال به دست نمی‌آید و نیاز است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توجه ویژه‌ای به رشته مدال‌آور تیراندازی داشته باشند. در تلاش هستیم که با برنامه‌ریزی بهتر گام‌های مهم‌تری برای توسعه و موفقیت رشته تیراندزای و دیگر رشته‌ها برداریم.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: ورزش برای مسئولین نظام و در راس آن مقام معظم رهبری از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است و هدایایی که ایشان برای ورزشکاران تهیه دیده بودند در چند روز گذشته در استان‌ها توسط مسئولین استانی به ورزشکاران اهدا شد. این توجه مقام معظم رهبری به ورزش وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور در این مدتی که بنده در وزارت حضور دارم سه بار با جامعه ورزش دیدار داشتند‌. برای اولین بار شورای عالی ورزش با حضور رییس‌جمهور برگزار شد که مصوبات خوبی درپی داشت. اعتقاد داریم که در مدت زمانی که حضور داریم به موضوعات اساسی توجه داشته باشیم.

وی گفت: یکی از موضوعات اساسی مطرح شده در جلسه شورای عالی ورزش درخصوص پروژه‌های نیمه تمام بود که هرکسی که در راس وزارت قرار گرفت با مشکل پروژه‌های نیمه تمام مواجه بود. حدود سه هزار و چهارصد پروژه نیمه تمام در استان‌های مختلف وجود دارد و اولویت ما اتمام این پروژه‌ها است. هدف ما این است یک سوم این پروژه‌ها که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تکمیل شود چراکه به رشد و توسعه ورزش کشور کمک می‌کند.

وزیر ورزش گفت: بیش از ۷۰ درصد انرژی مدیران به جای اینکه صرف موضوعات اصلی ورزش و جوانان شود صرف پروژه‌های نیمه تمام می‌شود و هدف ما این است که از سال ۱۴۰۳ مدیران کل ما دیگر درگیر پروژه‌های نیمه تمام نشوند‌. این بحث یکی از جمع‌بندی‌های ما در شورای عالی ورزش بود.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر مطرح شده در شورای عالی ورزش بحث عدالت ورزشی بود که پیش از این در ورزش با کمبود آن مواجه بودیم. هدف ما این است که با توجه به استعدادهایی که در استان‌ها و شهرها وجود دارد سالن‌های ورزشی ساخته شوند‌. قانون‌گذار ما را موظف کرده که موضوع عدالت ورزشی و آمایش سرزمینی را به درستی در کشور اجرایی کنیم‌.

هاشمی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی یکی از موضوعات اساسی ما در وزارتخانه است که تلاش می‌کنیم ظرف چند ماه آینده اجرایی شود و نکته مهم آن این است که دست سیاسیون درخصوص تصمیمی‌گیری‌ها کوتاه شود‌. بعد از این توسعه ورزش کشور براساس طرح آمایش سرزمینی صورت می‌گیرد. قرار نیست دیگر در یک استان همه هیات‌های ورزشی به یک نگاه دیده شوند و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادی که دارند به هیات‌ها توجه می‌شود. ۹ دستگاه علاوه بر وزارت ورزش درگیر موضوع آمایش سرزمینی هستند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور را تدوین کرده‌ایم و طبق این برنامه برای هر شخصی از زمان تولد و از سنین پایین برنامه‌ریزی ورزشی انجام شده است. براساس شورای عالی ورزش همه دستگاه‌ها موظف هستند طبق این برنامه اهداف را جلو ببرند. امیدواریم که با کمک همه دوستان و پیشکسوتان بتوانیم برنامه‌ها را عملیاتی کنیم و مشکلاتی که سر راه ورزش و تربیت بدنی کشور وجود دارد را برطرف کنیم‌.

کیومرث هاشمی خاطرنشان ساخت: در عرصه ورزش است که بارها شاهد به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم و از این ظرفیت خوب برای اعتلای نام کشورمان باید استفاده کرد که شاهد موفقیت روزافزون ورزشکاران در المپیک پاریس باشیم.