شنبه هشتم اردیبهشت ماه
در نشست خبری رئیس هیات تیراندازی مازندران عنوان شد:

پوست‌اندازی در تیراندازی مازندران / پایان تجارت فشنگ

هیات تیراندازی مازندران در سالجاری، تغییرات گسترده‌ای را شاهد بود که نشان از تحول و توسعه در این رشته دارد و خبر از چشم‌اندازی روشن برای این ورزش مهیج و پُرطرفدار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی هیات تیراندای استان مازندران، هیات تیراندازی مازندران در سالجاری، تغییرات گسترده‌ای را شاهد بود که نشان از تحول و توسعه در این رشته دارد و خبر از چشم‌اندازی روشن برای این ورزش مهیج و پُرطرفدار می‌دهد.

بی‌تردید با انتصاب دکتر بهروز اسکندرنیا به‌عنوان متولی هیات تیراندازی مازندران، اتحاد به این مجموعه بازگشت و خون تازه‌ای به رگ‌های این رشته تزریق شد.
بررسی و شناسایی ضعف‌ها و چالش‌های موجود و قرار گرفتن در راه ترقی و تعالی با بهبود وضعیت و امکانات تیراندازی مازندران از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه اسکندرنیا قرار گرفت و تاکنون به نتایج مناسبی منتج شده است.
روند موجود نشان از پوست‌اندازی می‌دهد و علاقمندان به این رشته شاهدِ هیات تیراندازی در هیبت جدید هستند.
اسکندرنیا برای سر و سامان دادن این ورزش در ابتدا ساختمانی را در هسته مرکزی شهر به انجام امورات هیات اختصاص داد و با افتتاح این دفتر همزمان با برگزاری مجمع عمومی در آبان‌ماه، نشان داد که آستین‌ها را از قبل بالا زده است.
وی در همین مدت کوتاه حدود ۳۰ میلیارد ریال در تیراندازی استان هزینه کرد و نشان داد علاقمند است تیراندازی در مازندران و کشور بزرگی کند. 

شلیک به تجارت فشنگ

رئیس هیات تیراندازی مازندران در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از پایان تجارت فشنگ گفت و گفت: مخاطبم شخص خاصی نیست اما اینکه فشنگ بیاید و خارج از سیستم هیات به فروش برسد، دور از شأنیت و قداست ورزش تیراندازی است.
اسکندرنیا که در دانشگاه منابع‌طبیعی و کشاورزی ساری سخن می‌گفت، تاکید کرد: همه تلاشمان را به کار گرفتیم تا حتی یک فشنگ هم غیر از مسابقات و تمرین هدر نرود.
وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها موجب شده خرید سلاح دشوار شده و از سوی دیگر این ورزش را گران کرده است‌، افزود: سلاح‌ها باید به‌روز باشند و ورزشکاران در میدان رقابت نباید از حریفان عقب بمانند.

زیرساخت‌های تیراندازی مازندران فقیر است

رئیس هیات تیراندازی مازندران با اشاره به اینکه زیرساخت ورزش تیراندازی در مازندران وجود ندارد در حالی‌که استعداد‌های خوبی داریم، گفت: به دنبال ایجاد سایت‌هایی برای اهداف پروازی و سالن‌های اهداف ثابت هستیم.
اسکندرنیا با اعلام اینکه سپاه استان سالن‌هایی را در اختیارمان قرار داده است، به این نکته نیز اشاره کرد که رویکرد ما در ورزش تیراندازی، قانونمداری است.
این مسوول ادامه داد: هانیه رستمیان یکی از ورزشکاران رشته تیراندازی در مازندران است که اکنون به عنوان لژیونر در آلمان بازی می‌کند و او نخستین ورزشکار در تمام دوران مسابقات تیراندازی کشور است که این عنوان را بدست آورده است.
اسکندرنیا افزود: هیچگاه نشده بود که مازندران در لیگ تیراندازی از رتبه چهارم بالاتر بیاید، اما در لیگ برتر، مقاوم دوم تپانچه بانوان را کسب کردیم.

لزوم ساماندهی ۱۰۰ هزار شکارچی مازندرانی

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار شکارچی در استان مازندران از لزوم ساماندهی این قشر بزرگ گفت و گفت: در مسابقاتی که برگزار می‌کنیم، قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان را شکارچیان تشکیل می‌دهند.
رئیس هیأت تیراندازی مازندران با بیان اینکه تمامی سلاح‌های "هوماک" بیمه ورزشی می‌شوند و آمار بیمه این اسلحه وزشی بیش از یک‌هزار قبضه است، یکی از چالش‌ها در این بخش را تمدید بیمه یکساله در برابر جواز حمل سلاح به مدت سه سال عنوان کرد که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.
وی اعلام کرد: در نظر داریم تا شکارچیانی که برای دریافت مجوز به اداره مربوطه مراجعه می‌کنند، یکی از شرایط دریافت مجوز آنها، شرکت در یک دوره آموزش تیراندازی ۱۰ ساعته باشد.

بازگشایی سالن انقلاب ساری پس از ۳ سال

اسکندرنیا خبر دیگری هم داشت و آن اینکه بعد از سه سال، سالن تیراندازی انقلاب ساری بازگشایی شد و از دو هفته آینده زیر نظر هیأت تیراندازی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
رئیس هیأت تیراندازی مازندران از مدیرکل ورزش مازندران خواست تا به وعده خود در رابطه با واگذاری سالن "داراب" به هیات تیراندازی عمل کند.
اسکندرنیا ادامه داد: می‌توانیم در مجموعه ورزشی داراب یک سالن ۴۰ خطه را با هزینه ۲۰ میلیارد تومان راه‌اندازی کنیم و این مساله نیاز به حمایت دارد.
اسکندرنیا خاطرنشان کرد: آمدیم تا ورزش تیراندازی استان را سر و سامان دهیم و این موضوع را در سالن ارتش و سپاه، شهرداری، دانشگاه و یا هر جای دیگری باشد با جدیت دنبال می‌کنیم.
وی در پایان از تلاش‌های رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هیات تیراندازی مازندران قدردانی کرد و گفت: احمدی در مدت کوتاه توانست با تعامل با رسانه‌های گروهی، ورزش تیراندازی را در جامعه تبلیغ کند و اخبار تیراندازی مازندران بعد از فوتبال بيشترين سهم را در رسانه‌های استان دارد.


اسکندرنیا از تلاش‌های ۴۰ خبرنگار حاضر در جلسه مذکور بابت انعکاس بی‌نظیر اخبار تیراندازی مازندران طی یکسال گذشته در رسانه‌ها تقدیر و در پایان برنامه از اهالی رسانه تجلیل کرد.