یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

مسئولین فدراسیون تیراندازی در نشست هم اندیشی با روسای هیات استانی چه گفتند؟

نشست هم اندیشی مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی و مسئولین فدراسیون با روسای هیات های استانی در سال فینال مجموعه تیراندازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی،نشست هم اندیشی مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی و مسئولین فدراسیون با روسای  هیات های استانی در سال فینال مجموعه تیراندازی  برگزار شد.

در ابتدای این نشست مرتضی قربانی گفت: مقدم همه شما عزیزان را گرامی می داریم و از خداوند آرزوی سلامتی همه شما عزیزان را خواستارم.

وی در ادامه افزود: برگزاری مجمع در محل سالن فینال به این دلیل است که خواستیم امکانات از خودمان باشد و این فرصت ایجاد شود تا روسای هیات ها از نزدیک با محیط فدراسیون و امکانات آن آشنا شوند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: این جلسه به جهت هم اندیشی است و امیدوارم بهره لازم از آن برده شود.

وی در ادامه افزود: باید تمام امکانات را برای رسیدن به بهترین جایگاه بسیج کنیم. در این زمینه کمیته های مختلف نیز گزارشی ارایه خواهد کرد. در تلاشیم آکادمی حرفه ای تشکیل دهیم و استان‌ها نیز بتوانند فعال تر شوند. مقام هیات ها بسیار بالا است و باید تلاش کنیم تا تیراندازی جایگاه خوبی را برای تیراندازان فراهم کند.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره موفقیت رشته اهداف پروازی گفت: ما طی این مدت مدال های زیادی کسب کردیم و همچنین اولین مدال طلا و اولین سهمیه المپیک در اهداف پروازی نیز بدست آمد که این نشان‌دهنده استعداد و ظرفیت بالا در این رشته است. در واقع هر استان می‌تواند یک بیرانوند داشته باشد.

وی ادامه داد: استعدادهای زیادی در اختیار شما روسای هیأت‌ها است و می‌توانید صدها تیرانداز پرورش دهید.

قربانی با اشاره به اعزام های متعدد در تیراندازی گفت: ما ۱۷ مدال رنگارنگ کسب کرده‌ایم که این پتانسیل بالای تیراندازی را نشان می‌دهد، پس می‌توانیم کار کنیم و باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم. ما همچنین باید اخلاق و رفتار را در فدراسیون و هیأت‌ها نشان بدهیم و این مسأله باید از سوی شما هیأت‌های استانی مدیریت شود.

سردار قربانی خاطرنشان کرد: ما به هر استان ۲ اسلحه اضافه علاوه بر اسلحه‌های هر کدام از آنها هم می‌دهیم و این یک سرمایه در اختیار شماست. شما باید زمین‌هایی را آماده کرده و از این طریق جوانان را جذب این رشته کنید. خوشبختانه همه بخش‌های فدراسیون فعال هستند و باید از این ظرفیت بهره لازم را ببرید.

غیاثی: خوشبختانه فدراسیون موفقیت های خوبی کسب کرده است

کبری غیاثی، نایب رییس بانوان در نشست هم اندیشی مرتضی قربانی و روسای هیات‌های استانی، اظهار داشت: چهار سهمیه المپیک در رشته تیراندازی تاکنون کسب شده که سه سهمیه برای بانوان است. فدراسیون در این دوره اخیر توانست با وجود شرایط سخت، همه اعزام ها را انجام بدهد و خوشبختانه به موفقیت ها و مدال‌های خوبی هم دست یافت.

وی در ادامه افزود: از سردار قربانی تشکر می‌کنم که با توجه به ارتباطات خوب با مسئولان کشوری، تفاهم‌نامه های خوبی به امضا رسید و کمک زیادی به ارتقاء رشته تیراندازی کرده است. 

نایب رییس بانوان فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: کمیته‌های جدیدی در فدراسیون ایجاد شدند که بسیار مورد توجه هیأت‌ها و خانواده ورزش تیراندازی قرار گرفتند.  این برای اولین بار بود که اختتامیه لیگ با این شکوه برگزار شد. خوشبختانه جوایز نفرات برتر هم ارتقاء یافت.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با سفرهای استانی رییس فدراسیون، تفاهم‌نامه های خوبی امضا شد که روسای هیأت‌ها باید آنها را پیگیری کنند تا مشکلات و مسائل حل و فصل شوند.

 

در ادامه این نشست علی گل محمدی، سرپرست کمیته سلاح و مهمات گزارشی در خصوص تهیه و توزیع سلاح هوماک و مهمات اهداف پروازی در بین ورزشکاران و هیات‌های استانی ارائه کرد.

حسینی : اولین گام کمیته استعدادیابی تدوین شاخص های نخبگی بود

سید حسین حسینی، رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون نیز در نشست هم اندیشی رئیس فدراسیون تیراندازی و روسای هیات های استانی اظهار داشت: اولین اقدام ما انتخاب اعضای کمیته استعدادیابی بود و ما از افرادی که سابقه حضور در تیم ملی داشتند و همچنین دارای سابقه تحصیلات تکمیلی بودند، استفاده کردیم. اولین اقدام ما در این کمیته تدوین شاخص های نخبگی بود. ما پنج شاخص داریم و برای آنکه بتوانیم سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم، باید ویژگی‌های افراد را شناسایی می‌کردیم.

وی ادامه داد: دومین اقدام تدوین شیوه‌نامه استعدادیابی بود. این شیوه‌نامه یک چشم‌انداز دارد و هدف استعدادیابی را مشخص می‌کند.‌ ما در این شیوه‌نامه وظایف و اختیارات را مشخص کردیم، همچنین اعلام فرآیند برگزاری اردوها، حمایت و معرفی ورزشکاران به تیم ملی پایه در این شیوه نامه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تدوین و در اختیار فدراسیون قرار گرفته است، گفت: باید مسئول استعدادیابی در هیأت‌های استانی معرفی شوند که بیشتر استان‌ها معرفی کردند و تا الان سه دوره آموزشی برای آنها برگزار کرده یم. ما جلسات مختلفی پیرامون این بحث استعدادیابی داشته باشیم و از لحاظ عملکرد در نگاه وزارت ورزش جزو فدراسیون‌های پیش‌رو هستیم.

حسینی عنوان کرد: تا الان چهار اردو برتر ورزشکاران برگزار کرده‌ایم و همچنین هشت کارگاه آموزشی دو ساعته داشته‌ایم که در آنها به سبک زندگی ، مسائل روانشناسی ، مشکلات تکنیکی ، تنظیمات سلاح و ... پرداخته شده است. ما از قهرمانان بزرگ و ملی‌پوشان نیز دعوت کردیم تا در اردوهای استعدادیابی حضور داشته باشند. ریاست فدراسیون تا الان سه بار از اردوها بازدید داشته و از نزدیک با ورزشکاران صحبت کرده است که این موضوع انگیزه آنها را بیشتر کرده است.

وی گفت: قرار است طبق هماهنگی های صورت گرفته ، دو هزار روستا به چهار هزار خط تیراندازی مجهز شوند که این در مسیر همگانی کردن تیراندازی اهمیت بسیار زیادی دارد.

صالحی: در حال برنامه‌ریزی برای سال آینده هستیم تا در لیگ یک فینال به صورت تیمی داشته باشیم

سلمان صالحی، سرپرست کمیته سازمان لیگ  در نشست هم اندیشی رئیس فدراسیون تیراندازی و روسای هیات های استانی اظهار داشت: فدراسیون در سال جاری اقدام به تشکیل و احیای سازمان لیگ کرد. این سازمان یک هیأت رییسه دارد و اعضایی هم از بدنه فدراسیون ، روابط عمومی و .. در آن هستند که الان دبیر فدراسیون به عنوان رییس سازمان لیگ فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما هدف‌گذاری‌های مختلفی براساس اهداف فدراسیون داریم و برنامه‌ریزی لازم در این مسیر صورت می‌گیرد. در سنوات قبل موضوع برآورد مالی خیلی اهمیت نداشت ، اما الان بحث خیلی جدی در نظر گرفته شده تا نه تنها زیان ندهیم، بلکه  توسعه مورد نظر را هم داشته باشیم. تحقیقات در این باره انجام شده و رو به پایان است.

صالحی تاکید کرد: از اهداف دیگر ما در کمیته لیگ، ایجاد روش‌های جذابیت برای جذب اسپانسر ، برگزاری رقابت‌های جام حذفی هستند.

وی در ادامه افزود: امسال و در سال ۱۴۰۲ در لیگ برتر و دسته اول ۵۰۰ ورزشکار در قالب ۱۰۳ تیم حضور داشتند و ۷۱ رقابت برگزار کردیم. همچنین در لیگ برتر ۲۰۰ نفر در قالب ۳۱ تیم از جمله سپاهان ، نیروی زمینی و ... حضور داشتند و امیدواریم سایر باشگاه‌ها نیز در سال آینده بیایند و به رشد تیراندازی کمک کنند.

صالحی در پایان گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای سال آینده هستیم تا یک فینال به صورت تیمی داشته باشیم. از هیأت‌ها تشکر می‌کنم که در لیگ منطقه ای شرکت کردند ، البته مواردی هم بود که باید اصلاح شود.

خلیل‌نژاد: آیین‌نامه دوره‌های کوتاه مدت داوری و مربیگری تدوین شد

یاسر خلیل نژاد، مسئول کمیته آموزش فدراسیون تیراندازی در نشست هم‌اندیشی مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون و روسای هیات‌های استانی اظهار داشت: من در دوره قبلی سرپرست دبیری بودم و در دوره حضور سردار قربانی به عنوان سرپرست کمیته آموزش منصوب شدم و از خرداد سال قبل در این مسئولیت هستم. 

وی در ادامه افزود: امتیاز کمیته آموزش در سال ۱۴۰۰ در جدول اعلام شده از سوی وزارت ورزش امتیاز ۵۱ از ۱۰۰ بوده و رتبه متوسط را کسب کرده بود، اما در سال ۱۴۰۱ امتیاز ۸۳ را گرفتیم و رتبه خوبی بدست آوردیم. 

مسئول کمیته آموزش یادآوری کرد: آیین‌نامه دوره‌های کوتاه مدت داوری و مربیگری تدوین شد و همه موارد در آن نوشته شده است. مسئولان آموزش در هیأت ها باید این آیین‌نامه را مطالعه کنند. 

خلیل نژاد یادآوری کرد: ما سامانه مستقل کمیته آموزش را راه‌اندازی کردیم تا برگزاری دوره‌ها از طریق آن انجام شده و استعلام‌ها و احکام نیز از طریق آن پیگیری و صادر می‌شود.

شهسواری: در هیات ‌های استانی جایگاه رسانه به خوبی مشخص شده است

محیا شهسواری، سرپرست کمیته روابط عمومی در نشست هم اندیشی مرتضی قربانی با روسای هیات‌های استانی ضمن تقدیر از هیأت ها و روابط عمومی استان‌ها در بحث پوشش اخبار تیراندازی در استان‌های مختلف گفت: خوشبختانه امروز در هیات ‌های استانی جایگاه رسانه به خوبی مشخص شده و روسای هیات‌ها در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

وی در ادامه افزود: نیاز به برگزاری یک دوره آموزشی برای روابط عمومی هیأت ها وجود دارد که مقدمات این مسأله از سوی روابط عمومی فدراسیون انجام شده و البته نیازمند استقبال مسئولین روابط عمومی در استان‌ها است.

سرپرست کمیته روابط عمومی فدراسیون یادآوری کرد: لازم است که استان‌ها ارتباطات خوبی با رسانه‌های محلی داشته باشند و در این زمینه هر کمکی از سوی روابط عمومی فدراسیون لازم باشد، انجام خواهد شد. البته بسیاری از استان‌ها در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادند که قابل قدردانی است.

احمدی: از سال گذشته ۱۱ مسابقه گلوله زنی برگزار شده است

سید جلال احمدی مسئول کمیته گلوله زنی: این کمیته از سال گذشته با دستور ریاست فدراسیون تأسیس شد. پتانسیل بسیار زیادی در رشته گلوله زنی وجود دارد که البته این پتانسیل در مسیر درستی قرار نداشت. البته با کمک فدراسیون اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. 

وی افزود: فدراسیون منابع زیادی برای در اختیار گذاشتن به هیأت‌ها ندارد، اما این پتانسیل در رشته گلوله زنی وجود دارد که حتی از منابع آن برای کمک به رشته‌های المپیکی استفاده شود. افرادی در استان‌های مختلف در این رشته هستند که می‌توانند به هیأت‌ها کمک کنند. 

احمدی عنوان کرد: ما از سال گذشته ۱۱ مسابقه برگزار کردیم که ۴ مسابقه در سطح کشور بود و سلاح‌هایی نیز در این خصوص در اختیار ورزشکاران این رشته قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بحث واردات اقدامات خوبی گرفته است، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و مربیگری در رسته گلوله زنی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار است. این رشته بسیار کاربردی است و باید مورد توجه استان‌ها قرار بگیرد تا به اهداف مدنظر فدراسیون برسیم.