یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

اسبقیان: اراده وزارت ورزش کمک به تیراندازی است

معاون وزیر ورزش و جوانان: دغدغه دیدن نشدن تیراندازی وجود دارد، باید بگویم امروز بناست که تیراندازی دیده شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، شروین اسبقیان در مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: جلسه خیلی خوبی بود؛ یک جلسه کاربردی و ارزشمند. دغدغه‌های روسای هیأت‌ها مطرح شد و بیشتر مطالب هم گفته شد، البته فرصت نشد که همه روسا صحبت کنند. همه ما در راستای یک هدف تلاش می‌کنیم؛ توسعه و اقتدار ورزش کشور و افتخارآفرینی برای ایران. امروز که در این جایگاه هستم ، هیچ فرقی با شما ندارم و در واقع نماینده شما هستم. آن چیزی کن مسلم است، ورزش یک پدیده اجتماعی است و مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد و بسیار هوشمندانه وضعیت ورزش کشور را رصد می‌کند. در دیداری که خدمت ایشان رسیده بودیم ، وزیر ورزش به من می‌گفت که فقط خواستار یک چیز است؛ اینکه مقام معظم رهبری با وجود فجایع غزه یک لبخند در جلسه بزند.

 

وی افزود: حضور ورزشکاران زورخانه‌ای و اجرای حرکات ایشان را به وجود آورد. ایشان صحبت‌ها و تاکیدات ویژه‌ای پیرامون مسائل مختلف داشتند که بعضاً برطرف نشده‌اند.

 

اسبقیان گفت: کارهای اساسی درخصوص مسکن ، اشتغال در حال انجام است. در مجمع نیز کسی نشسته که حق فرماندهی به کردن ما دارد و تلاش‌ها و ایثارگری هایی که نمی‌توانیم حق مطلب را درباره او به جا بیاوریم.

 

وی عنوان کرد: مواردی که در مجمع مطرح سد، همگی مورد تایید است. همه ورزش را از رده‌های پایین لمس کرده و درک کرده‌ام. اینکه دغدغه دیدن نشدن تیراندازی وجود دارد، باید بگویم امروز بناست که تیراندازی دیده شود. درصد کمک به این فدراسیون نسبت به سایر فدراسیون‌ها بسیار زیاد است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید این خانواده ورزش را مدیریت و اولویت‌بندی کنیم. رییس جمهور در یکی از جلسات مطرح کرد که همگی مطالبات به حق داریم، اما باید اولویت بندی شود که به کدام بخش زودتر رسیدگی شود. بنابراین قطعا تیراندازی جزو فدراسیون‌هایی است که مورد حمایت وزارت ورزش است. قطعا این اولویت‌بندی درباره فدراسیون‌ها وجود دارد. الان اولویت اصلی ورزش کشور، المپیک است و نمی‌توان به رشته‌هایی از جمله تیراندازی که کسب سهمیه کرده‌اند ، بی تفاوت بود. این رشته مورد تاکید است و باید به آن توجه شود. پس شک نداشته باشید که تیراندازی جزو رشته‌های اولویت دار در وزارت ورزش و جوانان است.‌ انشاالله در اعتبارات سال آینده نیز به تیراندازی توجه خواهد شد. تیراندازی فرهنگ ما است و مسئولان نیز به آن توجه می‌کنند. همچنین حضور سردار قربانی یک فرصت برتر تیراندازی است. امکان ندارد که او بخواهد به دیدار یک نفر برود و این اتفاق نیفتد. وزیر ورزش همین امروز به من گفت که به تیراندازی کمک کنم.

 

اسبقیان گفت: سه موضوع در شورای عالی ورزش کشور مورد بررسی و تاکید قرار گرفته است؛ اول سند ملی پیشرفت ورزش کشور است که چشم‌انداز ورزش کشور را مشخص می‌کند. این سند تصویب شده و با پیگیری‌های بعدی، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. همچنین طرح آمایش سرزمینی تا پایان تیر ماه انجام می‌شود. باید به طرح ساز و کار برای اتمام پروژه های نیمه تمام نیز اشاره کنم که مصوب شده نصف این پروژه‌ها تا پایان دولت سیزدهم تکمیل شوند.

 

وی تصریح کرد: در خصوص خانه‌های تیراندازی نیز باید بگویم که تعدادی از این خانه‌ها در حال احداث است و باید در این باره اولویت سنجی کنیم تا موضوع نیز در شورای وزارت ورزش مطرح شود.  باید عنوان کنم که اراده وزارت ورزش کمک به تیراندازی است.