شنبه هشتم اردیبهشت ماه

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی برگزار شد

مجمع عمومی فدراسیون امروز (یکشنبه)، 29 بهمن ماه در سالن فینال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی بعدازظهر امروز (یکشنبه)، 29 بهمن ماه با حضور دکتر شروین اسبقیان، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر جوانمرد، معاون کمیته پارالمپیک، مرتضی قربانیف رئیس فدراسیون و اعضای مجمع در ساختمان این فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.

سردار مرتضی قربانی در ابتدای این مجمع ضمن خیر مقدم به دکتر محمد شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش و نامنی، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و سایر اعضای مجمع گفت: این مجمع مربوط به عملکرد فدراسیون در سال ۱۴۰۱ است، البته فدراسیون در دو سال اخیر رشد خوب و قابل توجهی داشته است.

در ادامه کلیپ مربوط به عملکرد و افتخاری آفرینی‌های فدراسیون تیراندازی به نمایش درآمد.

همچنین حسابرس، خزانه‌دار و بازرس فدراسیون گزارش‌های خود را ارائه کردند که مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت. ضمن اینکه محمد شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش توضیحاتی را پیرامون برخی مسائل مالی در فدراسیون‌ها نیز عنوان کرد.

باقری بازرس فدراسیون تعداد ورزشکاران سازمان یافته در تیراندازی را ۱۱۲۳۴ نفر اعلام کرد.

یکی از دستورالعمل های مجمع فدراسیون تیراندازی، رای‌گیری درباره موافقت یا مخالفت با استعفای زکی زاده از هیأت رییسه بود. در واقع با توجه به استعفای زکی زاده از هیأت رئیسه فدراسیون، رأی‌گیری در این باره انجام شد.

پس از رای‌گیری، اعضا مجمع فدراسیون با  ۲۱ رأی موافق،  ۲۹ رأی مخالف و یک رای ممتنع، استعفای زکی زاده را قبول نکردند.

در ادامه برخی از روسای هیات های استانی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

متقیان نژاد در ادامه مجمع با اشاره به اتفاقات خوب در فدراسیون گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پس از چند سال و واگذاری مسابقات به استان‌ها  از جمله ابن اتفاقات خوب بود. تیراندازی یکی از رشته‌های مورد تاکید قرار گرفته در دین اسلام است و زیبنده نیست که این شرایط را داشته باشد. در واقع باید توجه بیشتری به آن شود. الان با همین چهار سهمیه المپیک ، می‌توانیم برای هفت مدال رقابت کنیم. پس میتوانیم برای این رشته هزینه کنیم. ما این تقاضا را داریم که تجهیز خانه‌های تیراندازی از سوی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: تیراندازی یک رشته تجهیزات محور است و اگر تجهیزات نباشد ، ورزشکاران قادر به رقابت نخواهند بود. اگر سهمیه ای کسب می‌شود ، با سلاح‌های چند سال قبل از است. همچنین درخصوص کرایه سالن‌های تیراندازی درخواست می‌کنیم که مساعدت لازم صورت بگیرد و هیأت‌ها معاف شوند.

شهرکی رئیس هیأت سیستان و بلوچستان گفت: ما در تفنگ و تپانچه دچار مشکل هستیم و کمبود اسلحه وجود دارد. وزارت ورزش و سایر نهادها با کمک منطقه آزاد چابهار مساعدت کنند تا از ازطریق این منطقه، بحث کمیت و کیفیت اسلحه برطرف شود.همچنین باید تسهیلاتی برای واگذاری اراضی انجام شود و وزارت ورزش باید هماهنگی‌های لازم را در این باره انجام بدهد.  وزارت ورزش می‌تواند با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی انجام بدهد.

صالحی سرپرست هیأت ایلام عنوان کرد: وجود منابع انسانی متعهد، مربیان با دانش فراوان،داوران با دانش ، سردار قربانی و کبری غیاثی در فدراسیون، بانوان ملی‌پوش توانمند، اعضای هیأت رئیسه با توانایی‌های بالا و ... از جمله نقاط مثبت فدراسیون تیراندازی هستند. با توجه به این دلایل، باید اعتبارات زیادی در اختیار فدراسیون قرار بگیرد و اینجا می‌تواند با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تبدیل به یکی از قدرتمندترین فدراسیون‌ها شود.

نقدیان، رئیس هیات تیراندازی خراسان رضوی به موضوع آمایش سرزمینی و جایگاه تیراندازی اشاره کرد که اسبقیان پاسخ داد: کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد که باید طرح آمایش سرزمینی در کشور اجرا شود. این کار برای آن انجام می‌شود که بدانیم در کجا باید ساخت و ساز شود و در واقع استعدادهای هر منطقه را شناسایی کنیم. این یک تکلیف بود و باید از دو سال قبل انجام می‌شد. حالا این مطالعه به ما نشان خواهد داد که جایگاه رشته‌های مختلف در استان‌های مختلف کجا آیت و زیرساخت‌ها نیز بر همین اساس توزیع می‌شود.

همچنین زرگر رییس هیأت تهران به موضوع شهرداری‌ها و داشتن پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه ورزش اشاره کرد و گفت زیرساخت‌های زیادی در اختیارشان است و هیأت‌ها آماده همکاری در این باره هستند.

محمددوست، رئیس هیأت اردبیل گفت: تیراندازی تجهیزات محور است و باید به فدراسیون این رشته نیز توجه بیشتری شود. این رشته کاملاً تحت تاثیر نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی در کشور است. همه روسای هیأت‌ها چالش تهیه و نگه‌داری سلاح دارند. وزارت ورزش باید فدراسیون تیراندازی را به صورت ویژه ببیند. این فدراسیون مسائل و مشکلات خودش را دارد و باید جداگانه دیده شود. برای تیراندازی هرچقدر که هزینه شود، سرمایه‌گذاری است. با ادامه این روند، کسانی که بنیه مالی دارند، در این رشته باقی می‌مانند و این خوب نیست. 

وی افزود: از طرف بحث همگانی کردن تیراندازی مورد تاکید است، اما با این وضعیت و با نداشتن امکانات و تجهیزات، به این هدف نمی‌رسد. همه چیز مستلزم منابع مالی است و در واقع باید در وزارت ورزش باید توجه بیشتری به فدراسیون تیراندازی شود.

پس از صحبت های روسای هیات های استانی، مرتضی قربانی به ایراد سخنرانی پرداختو وی پس از صحبت هایش، یک جلد کتاب مفاتیح الجنان را به اسبقیان و نامنی و کمال جوانمرد دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک اهدا کرد.

 در ادامه اسبقیان در جمع روسای هیات های تیرانداز یو اعضای مجمع سخنرانی کرد.

همچنین گزارش حسابرس و خزانه دار  فدراسیون، برنامه عملیاتی سال 1401 و تقویم سال 1403 نیز به تصویب و تائید اعضا رسید.

در پایان مجمع ، میثاق نامه خانواده در حضور اسبقیان و همه اعضای مجمع تیراندازی قرائت و پخش شد.