شنبه هشتم اردیبهشت ماه

چکیده نقطه نظرات و پیشنهادات روسای هیات‌های استانی در نشست هم‌اندیشی با مسئولین فدراسیون تیراندازی

نشست هم اندیشی مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی و مسئولین فدراسیون با روسای هیات های استانی در سال فینال مجموعه تیراندازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیرانداری، نشست هم اندیشی مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی و مسئولین فدراسیون با روسای  هیات های استانی در سال فینال مجموعه تیراندازی  برگزار شد.

در این نشست روسای هیات های استانی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

لیدا فریمان، رییس هیأت آذربایجان شرقی در خصوص فرایند واگذاری سلاح هوماک صحبت کرد که در ادامه مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی و محمد پاشا، خزانه دار در این خصوص توضیحات لازم را ارائه کردند.

حسین علیپور، رئیس هیات گیلان نیز در خصوص محدودیت معاملاتی هیات‌های استانی صحبت کرد.

صالحیان، سرپرست هیات ایلام با تاکید بر اینکه بهترین مجموعه تیراندازی پس از مجموعه ورزشی آزادی در تهران، در ایلام وجود دارد، درخواست داشت از برای این مجموعه پروژه ملی  تعریف شود و در واقع ایلام مرکز استعدادیابی در اهداف ثابت در غرب کشور انتخاب و معرفی شود. 

تقی ایزد، رئیس هیات گلستان نیز پیشنهاد قرار دادن سهمیه مجزا برای استان‌ها در موضوع استعدادیابی را ارائه کرد.

زرگر، رییس هیأت استان تهران در خصوص اخذ معرفی نامه باشگاه‌ها از  هیأت های استانی به عنوان متولی ورزش استان ها حضور در لیگ صحبت کرد.

سید سالار محمدنیا، رئیس هیات استان خوزستان پیشنهاد تولید سلاح های آموزشی توسط وزارت دفاع را مطرح کرد. وی همچنین تاکید کرد که در صورت حل شدن مشکل فشنگ استعدادهای زیادی شناسایی خواهد شد. 
استفاده از کارشناسان خبره استان ها در کمیته‌های فدراسیون دیگر پیشنهاد وی بود.

غلامرضا کریمی، رئیس هیات استان مرکزی در خصوص بخشنامه ماد ه‌۸۸ و اجاره اماکن ورزشی صحبت ‌هایی را ارایه داد.

یوسف حیدری، رئیس هیات چهارمحال و بختیاری با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات فدراسیون در دوره اخیر، خواستار حمایت مالی بیشتر فدراسیون از هیأت‌های استانی شد تا این هیأت‌ها به عنوان بازوان فدراسیون، بتوانند کمک بیشتر به رشد و ارتقاء تیراندازی کنند.

علی برزگر، رئیس هیأت استان سمنان با بیان اینکه قهرمانی تیراندازان در رویدادهای مختلف و بزرگ باعث استقبال بیشتر خانواده ها و ورزشکاران از این رشته می‌شود، پیشنهاد کرد که از مربیان سازنده هر ورزشکار ملی‌پوش برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت شود تا انگیزه مربیان نیز بیشتر شود. 

وی همچنین خواستار ایجاد آکادمی تیراندازی در مناطق کشور شد تا با حمایت فدراسیون از این آکادمی ها، استعدادهای بیشتری کشف شوند.

مهدی پوربچاری، رییس هیات منطقه آزاد اروند نیز  برگزاری مسابقات در مناطق آزاد را باعث پایین آمدن هزینه‌ها دانست و عنوان کرد که فدراسیون می‌تواند از این پتانسیل در برگزاری رویدادهای مختلف بهره ببرد.

میثم محمدنژاد، رئیس هیات منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تیراندازی، خواستار حمایت در ایجاد و راه‌اندازی یک کمپ بزرگ در استان گیلان شد. وی عنوان کرد که باید سرمایه‌گذاران برای حضور در عرصه ورزش کشور مجاب شوند.

حاج تقی ایزد، رئیس هیات گلستان پیشنهاد کرد که به جای برگزاری کارگاه آموزشی متعدد برای مربیان، این مربیان برتر استان‌ها در یک جدول زمان‌بندی مشخص در کلاس‌های مختص به مربیان تیم ملی حضور داشته باشند تا آنها نیز در کنار مربیان برتر قرار بگیرند و آموزش ببینند.

 غلامحسین نقدیان، رئیس هیات خراسان رضوی عنوان کرد که تیراندازی در بحث آمایش سرزمینی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و باید در این موضوع اقدام لازم انجام شود تا تیراندازی بیش از همیشه رشد کند.

محمد جواد متقیان نژاد، رئیس هیات استان قم با اشاره به اتفاقات خوب در فدراسیون از جمله برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پس از چند سال، واگذاری مسابقات به استان‌ها و همچنین تشکیل کمیته استعدادیابی و در ادامه راه‌اندازی تیم‌های نوجوانان و جوانان، عنوان کرد که باید راه روش کمیته استعدادیابی کمی متفاوت شود و این کمیته باید به دنبال آنهایی باید که قادر به حضور در مسابقات آزاد نیستند.

وی همچنین خواستار ارزیابی فدراسیون‌ها شد تا بدین ترتیب شرایط هیأت ها و جایگاه آنها مشخص شود.

بهروز اسکندرنیا، رئیس هیات مازندران با اشاره به فراهم بودن زیرساخت لازم برای مسابقات اهداف پروازی گفت که مسابقات قهرمانی کشور با حضور همه روسای هیأت‌ها برگزار می‌شود. وی همچنین خواستار میزبانی از روسای هیات های استانی در مازندران شد.

مهدی علی حسین‌پور، رئیس هیات آذربایجان غربی نیز در این جلسه در خصوص حمایت و پشتیبانی تجهیزاتی از هیات‌های و پیشنهاد تاسیس منطقه آزاد ماکو را ارائه کرد. 

حجت‌الله نوری، رئیس هیات استان بوشهر  پیشنهاداتی را در خصوص الزامی کردن طرح توسعه ورزش قهرمان و حمایت از مربیان در هیأت‌های استانی، تامین موارد کمک آموزشی ، بازدید از هیأت‌های استانی از سوی مسئولان مختلف فدراسیون به منظور استانداردسازی مطرح کرد.