یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
در مجمع عمومی و سالینه فدراسیون تیراندازی

گزارش عملکرد فدراسیون تیراندازی در سال ۱۴۰۱ توسط ناصر رسولی ارائه شد

گزارش عملکرد فدراسیون تیراندازی در سال ۱۴۰۱ توسط ناصر رسولی در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، ناصر رسولی در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی ضمن تبریک کسب چهار سهمیه المپیک ، توضیحاتی را درباره عملکرد فدراسیون از جمله برگزاری اردوهای متعدد ارائه کرد و گفت: ما اردوی مشترکی را با عمان داشتیم و امیدواریم این اردوها ادامه نیز داشته باشد. اعزام های فدراسیون در سال ۱۴۰۱ با سفر ۵۲ ساعتها به برزیل آغاز شد. پس از آن تیم ملی با ۲۲ ورزشکار به جمهوری آذربایجان اعزام شد و پس از آن اعزام به مسابقات آزاد در ترکیه صورت گرفت. در ادامه اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را داشتیم و بیرانوند اولین مدال خود را که برنز بود، کسب کرد.  ما همچنین اعزام ۱۹ نفر به مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم که اولین سهمیه المپیک بدست آمد. 

وی ادامه داد: در ادامه طبق دستورالعمل فدراسیون جهانی، بهترین‌ها به جام جهانی مصر اعزام شدند. ما همچنین یکسری مسابقات نیز در داخل کشور برگزار کردیم تا ورزشکاران آماده شوند. بر این اساس ۳۲۴۷ ورزشکار در ۲۶ مسابقه مختلف در ایران شرکت کردند. مسابقات گلوله زنی هم انجام شد که نقش مهمی در جمع‌آوری سلاح‌ها و رشد این رشته داشت.

دبیر فدراسیون عنوان کرد: باید به المپیاد استعدادیابی و همچنین لیگ برتر سلاح‌های بادی اشاره کنم که با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر همراه بود. در بخش استعدادیابی، با تغییر رویکردی که داشتیم ، کمیته استعدادیابی تشکیل شد و نفرات خوبی عضو آن شدند. همچنین در بخش همگانی عملکرد خوبی در این حوزه داشتیم. در بخش سلاح و مهمات توانستیم توزیع آن را در بین هیأت‌های استانی داشته باشیم. ما چند تفاهم‌نامه نیز با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادها داشتیم.

همچنین سفرهای استانی فدراسیون با هدف توسعه این رشته صورت گرفت. در بخش اعتبارات استانی باید اشاره کنم که در  یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بین هیأت‌ها توزیع شد، در حالی که در سال ۹۸ فقط ۱۳۰ میلیون در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته بود.

رسولی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز اردوها را از ۶ فروردین ماه آغاز کردیم و تاکنون ۳۷۱۲ نفر روز اردو را برگزار کردیم. اردوهای استعدادیابی در سال جاری نیز ادامه یافت و ۷۰۳ نفر روز اردو در این حوزه داشتیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما امسال ۹ اعزام داشتیم که اولین آن جام جهانی باکو و کسب یک طلا و یک نقره بود. پس از آن مسابقات اعزام پروازی قزاقستان بود که اولین بار مدال برنز میکس تراپ را داشتیم. در ادامه در یونیورسیاد موفق به کسب دو مدال شدیم. باید اعزام به مسابقات کسب سهمیه در باکو نیز اشاره کنم که تیم تپانچه ده متر بادی نقره گرفت و شرمینه چهل امیرانی نیز علاوه بر کسب مدال، دومین سهمیه المپیک را به ارمغان آورد. در تابستان ملی‌پوشان راهی بازی‌های آسیایی شدند که یک برنز گرفتیم. دو هفته بعد از آن مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار شد که هانیه رستمیان برنز گرفت و همچنین نخستین مدال اهداف پروازی توسط بابک یگانه کسب شد. پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی برگزار شد که فاطمه امینی موفق به کسب سهمیه شد و البته مدال‌های خوبی هم کسب کردیم.