یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

بازدید نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون از اردوی تیراندازان + تصاویر

مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک به همراه مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی از اردوی تیراندازان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی فداسیون تیراندازی، در جریان برگزاری اردوی آمادگی تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه که از نخستین روزهای سال 1402 در تهران آغاز شده است، مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک و مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی به همراه کبری غیاثی و مهدی مبینی، نایب رئیس و دبیر فدراسیون در جمع ملی‌پوشان حاضر شدند.

در ابتدا مهدی مبینی، ضمن خیر مقدم بابت حضور مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک در اردوی تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه اظهار داشت: قبل از آغاز سال، رئیس فدراسیون در تدارک برگزاری اردوها بودند تا امسال بتوانیم فرایند برنامه‌ریزی‌ها را به خوبی عملیاتی کنیم. اردوی‌های تیم ملی از 6 فروردین آغاز شده است. امیدوارم در این سال بهترین‌ها برای تیراندازی رقم بخورد و سالی سرشار از افتخارآفرینی برای تیراندازی کشورمان باشد

قربانی: در فدراسیون تیراندازی اولویت بر اعزام به مسابقات است

 مرتضی قربانی نیز در جمع تیراندازان ضمن گرامیداشت ایام درگذشت حضرت خدیجه (س) و همچنین تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان  و خیر مقدم به سرکار خانم فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: سال جدید را با حلول ماه مبارک رمضان آغاز کردیم و کارها در پرتو قرآن پیش خواهد رفت و نور قرآن قطعا ما را یاری خواهد کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: پشت سیم خاردار بدهی‌ها نماندیم و با همت شما در اعزام‌ها نتایج خوبی را کسب کردیم. برای اعزام شما به هند نیز تمام تلاش خود را انجام دادیم. شب عید 31 هزار دلار بابت پرداختی که باید 7- 8 سال پیش انجام می شد، از حساب فدراسیون برداشته شد. این پول باید برای اعزام تیراندازان به هند هزینه می‌شد.

وی در ادامه افزود: تعهدی با وزارت دفاع داشتیم و قرار بود یک سری امکانات  به ما بدهند که بخشی از آن انجام شد اما بقیه آن را روی فدراسیون بستند. اولویت با اعزام تیراندازان است و همین الان دلار لازم برای اعزام به باکو را کنار گذاشتیم.

قربانی در ادامه گفت: اول به خداوند و دوم به اراده راسخ شما ایمان دارم. تمرینات و اردوها به خوبی پیش رفته است و از این جهت از خانم طالبی و آقایان نصر و جعفرزاده به عنوان کادر فنی تیم‌های ملی تشکر می‌کنم. ما با تمام توان به شما کمک می‌کنیم و شما نیز با تمام توان تمرین کنید و آماده حضور در مسابقات باشید و بدانید بعد از هر سختی آسانی است. در پایان امیدوارم در همه کارها بتوانیم از نورانیت قرآن استفاده کنیم و خداوند با قرار دادن نور قرآن در قلب همه مومنان به خصوص ورزشکاران، آنها را یاری کند تا مقام ها و پیروزهای بزرگی برای کشور به ارمغان آورند.

 

فرهادی‌زاد: در بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس به نتایج تیراندازی امید داریم

مهین فرهادی‌زاد پس از صحبت‌های کادر فنی تیم‌های تفنگ و تپانچه و در جمع ملی‌پوشان تیراندازی اظهار داشت: فدراسیون تیراندازی نقش مهمی را در ورزش کشور دارد. 14 سال در کنار تیراندازان بودم و می‌دانم این رشته نیازمند تمرکز زیادی است و همه باید تلاش کنند تا تمرکز شما حفظ شود.

وی ادامه داد: برای المپیک پاریس و کسب بیشترین سهمیه باید از الان تلاش کنید. موفقیت‌های تیراندازی در ادوار اخیر المپیک و کسب مدال طلای جواد فروغی در توکیو در ذهن‌ها باقی مانده است و بزرگی تیراندازی را نشان داده است. باید به شما و کادر فنی این رشته بگویم که با همه وجود تلاش کنید و ما هم باید کمک شما کنیم تا این رشته همواره باعث سرافرازی ورزش ایران شود و باید تلاش کنیم تا با آرامش و تمرکز در تمرینات باشید.

وی اظهار داشت: امروز خوشحالم که در تیم ملی تعداد زیادی نوجوان و جوان را می‌بینم در کنار آنها نیز تیراندازان با تجربه مانند الهه احمدی، فاطمه کرمزاده، نجمه خدمتی و هانیه رستمیان و سایر بزرگان این رشته را می بینم.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سی و سه جلسه برای بازی‌های آسیایی با فدراسیون‌های مختلف از جمله فدراسیون مهم تیراندازی داشتیم. از این جهت فدراسیون تیراندازی را مهم می‌دانم که تعداد مدال‌های این رشته زیاد است. در این جلسات آقای مبینی به شدت از این رشته دفاع کرد و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی نیز روی این اطلاعات نتایجی را به دست آورده است. این جلسات امسال نیز ادامه دارد و بر اساس آنچه فدراسیون‌ها ارائه کردند و مطالعاتی که مرکز نظارت اعلام می کند، حمایت می‌کنیم.

فرهادی‌زاد افزود: نظارت و خواسته‌های شما را به خسروی وفا و مناف هاشمی، رئیس و دبیر کل کمیته منتقل می‌کنم تا تیراندازی را بر اساس واقعیت‌های موجود حمایت کنیم. ما در بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس به نتایج تیراندازی امید داریم. امیدوارم تعداد سهمیه‌ها نیز در این دوره افزایش داشته باشد.

جعفرزاده: برای کسب بهترین نتایج، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم

در ادامه احمد جعفرزاده، مربی تیم تپانچه کشورمان گفت: امیدارم امسال سال خوبی برای همه رشته‌ها به خصوص برای تیراندازی باشد. بعد از آغاز سال اولین مرحله اردو آغاز شده و در حال کسب آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی باکو هستیم و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بهترین نتیجه را به دست آوریم  و برای  تحقق آن تمام تلاش خود را به کار می گیریم

طالبی: باید منابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک متوجه رشته‌هایی شوند که شانس کسب مدال و سهمیه المپیک را دارند

مریم طالبی، سرمربی تیم ملی تفنگ نیز تصریح کرد: خانم فرهادی زاد احتمالا در جریان هستید که علی رغم تمام تلاش‌های فدراسیون، سفر به هند محقق نشد. این اتفاق در حالی افتاد که در بانوان میزبان اکثر ورزشکاران درجه دو و سه خارجی بودیم و آنچه اعلام شده است، هزینه این میزبانی بالا بوده است در حالی که بچه‌های ما برای اعزام به مسابقات هند تنها دو میلیارد تومان نیاز داشتند. ما درک می کنیم که شرایط خاص است اما بچه‌های ما نشان دادند  که انگیزه دارندو نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: همه این صحبت‌ها در حضور دکتر سجادی، وزیر ورزش و جوانان هم مطرح شد که امیدوارم سلامتی کامل برای ایشان حاصل شود. همه این گلایه ها از این است که تا زمان باقی است باید کاری انجام دهیم و دو ماه دیگر از ما هیچ  گلایه‌ای نمی‌شنوید چون آن زمان دیگر کار از کار گذشته و فرصت‌ها از دست رفته است و آن زمان می گوییم یا بخت و یا اقبال. این صحبت‌ها را مطرح می‌کنیم تا منابع محدودی که در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هست اولویت‌بندی شود.

طالبی تاکید کرد: ما رشته‌ای هستیم که در ادوار گذشته حداقل 4 نفر در اعزام‌ها به رویدادهای مهم مثل المپیک داشتیم  و هر اعزامی از ما که لغو شود به معنای کم شدن یک ورزشکار از کاروان ایران در المپیک پاریس است. باید منابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک متوجه رشته‌هایی شوند که شانس کسب مدال و کسب تعداد زیادی سهمیه در المپیک را دارند.

وی افزود: علی رغم همه تلاش‌های آقایان قربانی و مبینی و هیات رئیسه به حق نیست که حمایتی از این فدراسیون انجام نشود.

نصراصفهانی: سال 1401 برگ زرینی برای تپانچه ایران بود

محسن نصر اصفهانی نیز عنوان کرد: دکتر فرهادی‌زاد از پیشکسوتان این رشته هستند و حضور وی را خیر مقدم می‌گویم. سال 1401 با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت برگ زرینی در تیراندازی به خصوص در رشته تپانچه داشت. به خصوص اینکه تپانچه بی سابقه ترین نتیجه را در طول تاریخ داشت و 7 مدال جهانی و یک سهمیه المپیک به دست آورد.

وی ادامه داد: پرونده 1401 بسته شد و امیدوارم سال جدید برای رشته تیراندازی پر بار باشد. ما سال پرباری را در پیش داریم  وبچه ها با انگیزه در اردوها حاضر شدند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنند. از شما که در کمیته ملی المپیک هستید می‌خواهیم که از این رشته حمایت کنید. آقای قربانی در سال گذشته تمام  تلاش خود را انجام داد و با تمام قوا از تیم‌های ملی حمایت کرد اما نوسانات ارزی باعث شد دو اعزام را از دست بدهیم.

مربی تیم ملی تپانچه گفت: شما ورزشکار بودید و می‌دانید وقتی یک ورزشکار برای اعزام به رویداد آماده می‌شود نیاز دارد که به مسابقه برود و وقتی می شنود رقابت لغو شده است آسیب زیادی می‌بیند. تیراندازی نیاز دارد تا بچه ها از نظر روانی در آرامش باشند.

وی تاکید کرد: سه رقابت کسب سهمیه المپیک در پیش داریم و همچنین بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم. این رشته تجهیزات محور است و نیاز داریم اردوی آمادگی در آلمان داشته باشیم تا بتوانیم افتخارات زیادی را کسب کنیم.

.

 

 

انتهای پیام/