یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

حضور رئیس فدراسیون تیراندازی در اردوی تیم‌های ملی اهداف پروازی + عکس

رئیس فدراسیون تیراندازی از اردوی تیم‌های تراپ و اسکیت بازدید کرد و در جمع کادر فنی و ملی‌پوشان حاضر شد و با آنها به گفتگو پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی، صبح (پنجشنبه)، ۱۷ فروردین ماه همراه مهدی مبینی و کبری غیاثی، دبیر و نایب رئیس فدراسیون و سید حسین حسینی، مسئول کمیته استعدادیابی از اردوی تیم‌های تراپ و اسکیت بازدید کرد و در جمع کادر فنی و ملی‌پوشان حاضر شد و با آنها به گفتگو پرداخت.

امیر چاووشی و علی افسری، سرپرست و دبیر کمیته اهداف پروازی، احمدرضا هامونی حقیقت، هنریک آواکیان و نریمان نیکخو، سرمربیان تیم اسکیت و تراپ، ملی‌پوشان اهداف پروازی، حمید شیرازی و حسن یزدخواستی در این دیدار حضور داشتند.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در جمع ملی‌پوشان اهداف پروازی اظهار داشت: باید همه شما  باور داشته باشید که می توانید روی سکوی قهرمانی قرار بگیرید. ما توجه ویژه به اهداف پروازی داریم و از شما حمایت می‌کنیم. امیدوارم امسال سال موفقیت برای ورزش ما باشد. 
مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: اهداف پروازی با تفنگ و تپانچه برای ما تفاوتی ندارند. خوشحال هستیم که جوانان را نیز در اردو‌ می‌بینیم. 
کبری غیاثی، نایب رئیس بانوان فدراسیون عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌ها مشخص است و ما هم  تلاش می کنیم تا بهترین امکانات فراهم باشد.

 

حسینی، سرپرست کمیته استعدادیابی گفت:  امیدوارم امسال سال به نتیجه رسیدن زحمات و برنامه ریزی ها باشد.‌ در سال جدید به اهداف پروازی خوش بین هستم. امیدوارم در مسابقه آلماتی نتایج خوبی بگیرند تا سنگ بنای کسب سهمیه در مرداد ماه باشد.

در ادامه سرمربیان تراپ و اسکیت گزارشی از روند تمرینات تیراندازان ارایه کردند.

نریمان نیکخو، سرمربی تیم تراپ گفت: هدف اصلی‌ و برنامه‌ریزی ما کسب سهمیه المپیک است.  در حال حاضر جوانان نیز برای آینده و پشتوانه‌سازی در اردو هستند.
وی خاطرنشان کرد: از اول اسفند تمرینات پیش فصل شروع شد. برای عبور از فاز یک و دو نیاز به دو ماه زمان داریم‌. در فروردین در فاز اصلاح تکنیک هستیم و بعد از آن در اردیبهشت ماه وارد فاز امتیاز می‌شویم تا بر این اساس برای اعزام به قهرمانی جهان در آلماتی که خرداد ماه برگزار می‌شود، آماده شویم. 
سرمربی تیم تراپ عنوان کرد: آلماتی اولین مسابقه برون مرزی و اولین نقطه برای ارزیابی ما است. 

هنریک آواکیان، سرمربی تیم اسکیت نیز گفت: ۶ ماه است اردو‌ها برگزار شده است و بچه‌ها با بشقاب و فشنگ ایرانی به امتیازات شگفت انگیز رسیدند. با فشنگ و بشقاب داخلی زدن امتیاز ۱۲۲ بسیار سخت است و این امتیازی است که در مسابقات جهانی به فینال می رسد. امیدوارم با حمایت‌های فدراسیون، تیم اسکیت بانوان برای نخستین بار تشکیل شود. 

وی افزود: درخواست دارم تیم اسکیت با تمام نفرات به آلماتی اعزام‌ شود و بعد از این مسابقات طبق امتیازاتی که در آلماتی ثبت کردند و بر اساس رنکینگ داخلی اعلام می‌کنم چه کسانی اعزام شود.


در ادامه علی افسری، دبیر کمیته اهداف پروازی گفت: اردوی تیم ملی تراپ از ۶ فروردین ماه با حضور ۵ نفر از بزرگسالان و یک نفر از جوانان شد.
وی در ادامه افزود: در اردوی اسکیت سال گذشته دو‌نفر بودند اما اواخر سال تعداد تیراندازان حاضر در اردو ۴ نفر شدند. 
دبیر کمیته اهداف پروازی تصریح کرد: در تلاشیم کلاس داوری و مربیگری را در اهداف پروازی برگزار کنیم. در تلاشیم مشکلات زمین ۴ اهداف پروازی نیز با حمایت فدراسیون برگزار شود.

امیر چاووشی، سرپرست کمیته اهداف پروازی نیز اظهار داشت: سپاسگزارم از اینکه زمان می‌گذارید و از اردوی تیم بازدید می‌کنید. چند جوان داریم که در یک سطح هستند و قابلیت رشد دارند. این جوانان به صورت چرخشی وارد اردو‌ می‌شوند.

احمدرضا هامونی حقیقت نیز در خصوص تجهیز میدان‌های اهداف پروازی، برنامه‌های این رشته جهت حضور در مسابقات برون مرزی و نیازهای تیراندازان گزارشی ارائه کرد.