یکشنبه نهم اردیبهشت ماه

صحبت‌های لیدا فریمان، رئیس هیات تیراندازی استان آذربایجان شرقی

لیدا فریمان: امیدوارم به زودی شاهد بازگشت قدرتمند تیراندازی تبریز به رقابت‌های کشوری باشیم و هدفم بازگشت تبریز به سطح اول تیراندازی کشور است.

به گزارش روابط عمومی هیات تیراندازی آذربایجان شرقی، لیدا فریمان با بیان اینکه مطابق آیین‌نامه بایستی پس از پنج ماه  از آغاز به کار اعضای جدید هیات رئیسه، مجمع عمومی عادی سالانه برگزار شود، گفت: ‌اولین مجمع هیأت تیراندازی استان در دوره ریاست جدید و بر طبق آیین‌نامه با همکاری فدراسیون و اداره‌ کل ورزش و جوانان برگزار شد. برگزاری این مجمع از چند حیث حایز اهمیت بود که پس از سال‌ها بی‌توجهی و افول در این رشته که جایگاه ممتاز کشوری استان را داشته و لازم بود نظر مسئولین را دوباره به اهمیت این رشته و تعدد مدال‌های بین‌المللی و المپیکی آن جلب کرد تا بلکه با حمایت‌‌ها‌یشان و بخش خصوصی دوباره تیراندازی تبریز و استان جان بگیرد و زمینه‌های لازم برای پرورش قهرمانان و معرفی به تیم ملی فراهم گردد. از این رو به اتفاق مدیر کل ورزش استان و رییس فدراسیون تیراندازی با استاندار محترم دیدار ‌‌موفقی داشتیم که با مساعدت ایشان، بنا شد اعتبار مناسبی برای احداث سالن و میادین تیراندازی و تجهیزات لازم، تخصیص یابد تا علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و تمرینی، امکان میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی در این استان فراهم گردد.

وی افزود: از سویی رشته تیراندازی در میان عموم نیز هواخواهان زیادی دارد که می‌توان با مدیریت مناسب، فضا را برای تمرین و تخلیه هیجان‌علاقمندان فراهم نمود که خود در محافظت از حیات وحش و گونه‌های حیوانی موثر است.

رئیس هیات تیراندازی استان در ادامه افزود: امیدوارم به زودی شاهد بازگشت قدرتمند تیراندازی تبریز به رقابت‌های کشوری باشیم که البته این مهم محقق نمی‌شود مگر با ایجاد و اصلاح بستر فعالیت جوانان و نوجوانان علاقمندی که امروز به سبب تورم، قادر به تامین تجهیزات و فعالیت حرفه‌ای نیستند و پس از مدتی مایوس و سرخورده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هیات تیراندازی تمام تلاشم را برای تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده، بکار خواهم گرفت، اظهار داشت: اینکه چه اندازه بتوانم این رشته را توسعه داده و حمایت‌ جلب کنم وابسته به عوامل مختلف از جمله حمایت ارگان‌های دیگر دارد ولی من تلاش خود را می‌کنم و امیدوارم وعده‌های مسئولین نیز تحقق بیابد.

فریمان خاطرنشان کرد: امسال تصمیمی برای تشکیل و اعزام تیم به لیگ کشوری نداریم چرا که این موضوع با توجه به ظرفیت ناکافی استان اتلاف هزینه است. بنابراین یک سال به خود فرجه دادیم تا بتوانیم با شناسایی و پرورش استعدادهای جوان و سرمایه گذاری مناسب و بهبود شرایط، در سال‌های آتی با تکیه بر ورزشکاران استانی وارد لیگ شویم و نتایج دلخواه کسب کنیم‌. برنامه ما در سال 1402 قطعا اقدام برای برگزاری لیگ استانی خواهد بود که امیدواریم بتوانیم نظر اسپانسرها را جلب کنیم.